  • Data: 2020-11-07 13:59:04
    Temat: Re: Wszystko będzie zamknięte
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.11.2020 o 13:12, r...@o...pl pisze:

    > To też - jak już mnie nachodzi chęć na warzywa mimo obaw, to jak ognia unikam
    > kupowania warzyw wymytych do czysta typu: marchew, buraki, korzeń selera (kto,
    > czym i jak myje?), bo z doświadczenia wyszło mi, że powodują dodatkowe
    > niekorzystne skutki - kupuję więc tylko te porządnie wybrudzone Matką Ziemią.

    A nie obawiasz się, że "producenci" (albo sklepikarze...) warzyw mają
    tego świadomość i celowo mogą "brudzić" warzywa? I wtedy cholera wie
    czym brudzą...
    Tak jak z jajkami, kiedy odkryli, że niektórzy klienci wolą te "brudne"
    (bo niby z chowu naturalnego...), to zaczęli jajka brudzić.

    Ja tam wolę już wstępnie umyte... mniej wody marnuję. No i producenci
    dostarczający umyte warzywa do sklepów to jednak podlegają jakiejś tam
    kontroli i partie towaru są sprawdzane. Jest oczywiście szansa, ale
    raczej niewielka, że jakiś producent nie dopatrzy i ktoś się czymś
    zatruje, ale taka "reklama" jest kosztowna i raczej tego mocno pilnują.
    I za dopuszczenie takiego produktu do sprzedaży można dostać zarzuty
    karne...
    Nie rozumiem, w jaki sposób umycie czegoś może spowodować dodatkowe
    niekorzystne skutki... mniej brudu może spowodować większe skutki?
    Myjesz warzywa przed spożyciem, czy może takie z piaskiem wrzucasz do
    sałatki?
    Większa szansa na zatrucie jest z takiego nieumytego "prosto z pola".
    Cholera wie, czy akurat jakaś krowa, albo lis na to nie nasikał czy coś
    tam innego zrobił (albo jakaś pielgrzymka przechodziła obok pola...), a
    ja w domu nie mam laboratorium żeby sprawdzić chociaż wyrywkowo... takie
    wstępnie umycie przed dostarczeniem do sklepu zmniejsza
    prawdopodobieństwo przywleczenia jakiejś glisty do domu.
    Nie bez powodu średnia długość życia ludzi rośnie, a nie maleje.

    Pozdrawiam
    Piotr