  • Data: 2020-11-09 12:40:38
    Temat: Re: Wszystko będzie zamknięte
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 6 Nov 2020 14:00:03 -0800 (PST), r...@o...pl napisał(a):

    > A już poważniej - znam to doskonale i borykam się z tym od lat - np surowe
    > warzywa, nawet te "ekologiczne", np. brokuły, kalafior, seler naciowy, marchew,
    > cytrusy typu pomarańcze, a kiwi to szczególnie - wszystko to działa na mnie
    > niemal jak trucizna.

    Może warto o tym porozmawiać z lekarzem, bo Twój organizm zwyczajnie czegoś
    nie toleruje.

    Nawisem mówiąc, "ekologiczna" żywność w zasadzie niczym się nie różni od
    "przemysłowej", co już dawno zbadali uczeni:

    https://natemat.pl/182421,zywnosc-organiczna-fanaber
    ia-dla-bogatych-czy-klucz-do-zdrowia#

    <<Czy organicznym obiadem najemy się bardziej?

    Na to pytanie odpowiedzieli kilka lat temu naukowcy z Stanford University
    badania zatytułowanego "Czy żywność organiczna jest bezpieczniejsza lub
    zdrowsza niż jej tradycyjne odpowiedniki?".

    W podsumowaniu napisano wprost, że nie znaleziono dowodów na to, że żywność
    organiczna dostarcza organizmowi więcej substancji odżywczych niż
    "normalne" jedzenia. Jednocześnie zauważono, że organiczna dieta może w
    zmniejszać ryzyko kontaktu z pozostałościami pestycydów i bakterii
    odpornych na antybiotyki. Jak dodano, po zbadaniu dorosłych stosujących
    różne diety - nie stwierdzono istotnych różnic w ich organizmach.

    Niemal identyczne wnioski przedstawili autorzy tegorocznego badania,
    przeprowadzonego na włoskim Uniwersytecie Basilicata. Po porównaniu
    organicznych i "nieorganicznych" produktów pochodzenia zwierzęcego, takich
    jak nabiał, jajka i mięso, stwierdzono, że ,,badania naukowe nie wykazują,
    by produkty ekologiczne były bardziej pożywne i bezpieczniejsze niż
    konwencjonalna żywność".

    Jeśli dać wiarę naukowcom ,,zdrowa żywność" nie sprawi, że gwałtownie
    poprawi się nasze zdrowie. W ekstremalnych przypadkach może sprawić, że
    będzie dokładnie odwrotnie. Kilka lat temu organiczna paranoja w Wielkiej
    Brytanii doprowadziła do tego, że wiele osób decydowało się na droższe,
    organiczne zakupy, ale... w mniejszej ilości. Z tego powodu prawie 30 proc.
    obywateli nie było w stanie spożywać zalecanej dziennej dawki warzyw.>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl