  • Data: 2007-07-21 09:53:37
    Temat: Re: Wjazd na działkę budowlaną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Jul 2007, lolek wrote:

    > Na gruntach będących własnością gminy - a chodnik jest ich -
    > nie wolno Ci prowadzić jakichkolwiek prac budowlanych, remontowych.
    > Trzeba by zapłacić gminie za zajęcie pasa chodnika, otrzymać
    > pozwolenie, czasem zmienić organizację ruchu, zająć pas jezdni
    > i znowu zapłacić.

    Dokładnie tak to wyglądało w zakresi wykonywania wjazdu na posesję,
    o którym pisałem. Włącznie z zapodaniem planu zmiany organizacji
    ruchu i wynajęcia znaków we własnym zakresie.
    Ale, co również przytoczyłem, zjazdu nie było (wcale).

    > Na budowę wjeżdżają raczej normalne pojazdy.

    No nie takie "normalne" - np. w mojej okolicy na samą drogę wjechać
    mogą tylko lekkie (ograniczenie wjazdu sam. ciężarowych) i na
    wjazd betoniarki AFAIR trzeba ubiegać się o pozwolenie.

    O ile wjazd na *DROGĘ* wydaje mi się być w Twoim opisie
    zrozumiały (pewnie droga przy Twojej posesji ograniczeń nie ma), to
    już wjazd na CHODNIK wcale taki oczywisty nie jest!

    > Widocznie podjazd był spaprany i wszystkie w okolicy takie są.
    > Może gmina ma kolesia

    Być może - przytoczyłem tylko "stan faktyczny" w naszym przypadku :)
    Na pewno pieniędzy na budowę zjazdu *w pasie drogowym i poza
    terenem działki z budynkiem* nie wzięli "kolesie", bo musieliśmy
    (współwłaściciele) zrobić go sobie sami.
    Tylko dlatego się odzywałem - o tym że gmina ma "zapewnić wjazd"
    w rozumieniu *zrobienia zjazdu* (a nie udostępnienia miejsca, gdzie
    sobie swój zjazd zrobić wolno) nic mi nie było wiadomo, ba, nadal
    nie wiem - bo podstawy prawnej nikt nie podał.
    Przyjąłem że gmina słusznie kazała *nam* zrobić sobie wjazd.

    O ile mi wiadomo wzjazd *nie jest* skrzyżowaniem, więc podstawa podana
    przez Roberta siakoś mi nie pasuje :(

    pzdr, Gotfryd