  • Data: 2007-07-26 07:00:23
    Temat: Re: Wjazd na działkę budowlaną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Jul 2007, Robert Tomasik wrote:

    > Wcale nie ma być. Gdy nie ma chodnika, a chcesz sobie zbudować drogę od drogi
    > gminnej do swojego garażu, to musisz uzyskać zgodę gminy na dysponowanie tym
    > kawałeczkiem "pobocza"

    OK.
    Pic w tym, że taki warunek został postawiony "dodatkowo" do budowy
    garaży. W sumie to nam droga niepotrzebna - wjazd był kiedyś utwardzany,
    na wjechanie samochodem by starczyło.
    Ale gmina postawiła warunki - nie że "my chcieliśmy".

    > dalej, to już z grubsza Twoja sprawa. W praktyce raczej nikt się tego nie
    > czepia,

    No, my mamy zawieszony odbiór garaży u inspektora budowlanego :),
    w praktyce więc czasem sie ktoś czepia.

    > przeskoczyć spokojnie można), a nad strumykiem każdy gospodarz przerzucał
    > kładkę. Kładki robili własnym sumptem z różnych rzeczy.

    :)

    [...o teoretycznie możliwym przypadku...]

    > Jeślim gmina robiła chodnik, to już projekt powinien odpowiadać planowi
    > zagospodarowania terenu. jeśli dla jakiejś działki ewyznaczonow planie
    > wjazd, to choćby tam rosła trawa projekt powinien przewidywać taki wjazd.

    OK.
    Gdybałem na własnym przykładzie: to że jest coś co przypomina wjazd, być
    może nawet jest to wjazd, wcale nie znaczy, że jest to wjazd *na daną
    działkę*. Przynajmniej nam tak wyszło z tego co w gminie wykładali ;)
    A jak to np. byłby "podjazd do studzienki telekomunikacyjnej", to
    chyba nie musiałby, jak chciał autor wątku, przewidywać wjazd czołgiem
    albo inną betoniarką.

    > Nie. To trochę inaczej działa. Koszt wykonania zjazdu ponosi inwestor. Może
    > nim być gmina, może właściciel posesji sąsiadującej z drogą.

    Thx.

    pzdr, Gotfryd