    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wjazd na działkę budowlaną
    Date: Fri, 20 Jul 2007 22:30:27 +0200

    Użytkownik "Sprzęt" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:f7ps8q$dfi$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > I tak pewnie było. Tylko jak znaleźć odpowiedni przepis, że Gmina musi
    > zrobić wjazd do działki budowlanej!!

    Art. 25 Ustawy o drogach publicznych: "Budowa, przebudowa, remont,
    utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg różnej kategorii, wraz z drogowymi
    obiektami inżynierskimi w pasie drogowym oraz urządzeniami bezpieczeństwa i
    organizacji ruchu, związanymi z funkcjonowaniem tego skrzyżowania, należy
    do zarządcy drogi właściwego dla drogi wyższej kategorii." Sprawdź, kto
    jest zarządcą tej drogi.

    Warunki, jakim powinien odpowiadać zjazd indywidualny są zawarte w
    ROZPORZĄDZENIU MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca
    1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
    publiczne i ich usytuowanie. Jest tam kilka warunków, ale nie znalazłem
    osobnego zapisu o nośności, z czego w noszę, że powinna być taka sama, jak
    drogi.

    Co do pokrywania kosztów odbudowy zjazdu, to wyjaśnij urzędnikom, że jeśli
    już ktoś zniszczył podjazd, to nie Ty chodząc, tylko samochody przywożące
    materiał. Skoro uważają, że pojazdy te przekraczały dopuszczalny nacisk
    jednostkowy na zjazd (ciekawe, na jakiej podstawie), to niech powalczą z
    ubezpieczycielem tych samochodów.