  • Data: 2009-06-09 12:43:41
    Temat: Re: Wiara czy niewiara? [OT]
    Od: "tg" <a...@b...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
    news:h0lhme$c8u$1@news.interia.pl...
    > Ale każde wychowanie to jest ,,pranie mózgu'' aby dziecko było podług
    > założeń wychowującego.

    ogolnie to moze i tak, ale ja widze zasadnicza roznice miedzy uczeniem
    literek, uczenia nie naruszania nietykalnosci cielesnej innych, oraz
    jakiegos szeroko pojetego 'przyzwoitego zachowania' (itp. itd.)
    a uczeniem klepania modlitw i innych takich...
    jak nadejdzie stosowny czas to sam sie zainteresuje czyms wiecej, a
    wysylanie w bardzo mlodym wieku na *lekcje* religii bez dania
    jakiegokolwiek wyboru (a moze bardziej beda do niego przemawialy
    wierzenia Inkow czy Majow ;)) to pranie mozgu

    > Tym razem jest zgrzyt, bo tatuś chce dziecko wychować
    > na wojującego ateistę, a mamusia na wierzącego. Ale nie ma opcji
    > nadrzędnej.

    imho jest duza roznica miedzy powtarzaniem (ciaglym) komus (jeszcze)
    niezainteresowanemu zupelnie nieweryfikowalnych rzeczy a powstrzymaniem
    sie az on sie spyta ("skad sie wzialem?" w sensie ogolnym a nie
    rozmnazania ) i przedstawienia mu szerszego zarysu religii

    > To tylko wojującym ateistom się wydaje, że ich opcja jest nadrzędna. Dla
    > mnie, jako osoby wierzącej znów nadrzędna jest postawa wierzącego, a
    > wojujący ateiści są dla mnie osobami, które robią krzywdę swoim dzieciom i
    > sobie.

    jezeli masz na mysli ludkow ktorzy sie udzielaja w stylu 'czarna mafia'
    to sie zgodze, jednak bylbym daleki od nazywania ich "wojujacymi ateistami"
    to raczej taka antykatolicka mafia ;)

    i na marginesie ja osobiscie uwazam ateizm, nawet ten nienawiedzony za
    opcje rownie skrajna jak dowolna religia, imho rozsadnym i najlepiej
    pasujacym do obserwowalnych faktow jest deizm