  • Data: 2009-06-09 20:14:32
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h0l646$780$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Pokaż mi niewierzącego, który sieje nienawiść do inaczej myślących jak
    > on.

    Kilku w tym jednym wątku by się znalazło :-)

    > To religie takie jak katolicyzm i islam sieje najwięcej nienawiści, a nie
    > osoby niewierzące.

    Eeee! To jakieś stereotypy. Zacznijmy od tego, że religia z kościołem
    czasem niewiele ma wspólnego. Chrystus głosił miłość, co nie przeszkodziło
    w jego imieniu zamordować sporo osób. Generalnie problemem - moim zdaniem -
    nie jest religia, tylko jej instrumentalne traktowanie i wyzyskiwanie do
    niezgodnych z jej przeznaczeniem celi. Wszędzie, gdzie sprawy wiary
    zaczynają być łączone z prawem świeckim wczesnej czy później dochodzi do
    wypatrzeń.

    > Ty zapewne jesteś po tej "jedynie słusznej stronie". Poza tym, czy RP to
    > kraj wyznaniowy ???

    To jest bardzo dobrze postawione pytanie, a odpowiedź silnie zależy od
    tego, jaką definicję pastwa wyznaniowego się przyjmie. Rzecz wcale
    oczywista nie jest w każdym razie. W Polsce Kościół Katolicki w każdym
    razie na chwile obecną dysponuje silnymi wpływami.