  • Data: 2009-06-09 14:16:39
    Temat: Re: Wiara czy niewiara? [OT]
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h0lq5v$ruc$1@news.task.gda.pl...

    > a co ci kaze przypuszczac ze jakikolwiek bog istnieje?
    > pytam tak z ciekawosci, no i co z pytaniem kto stworzyl boga? :)
    > chyba ze zaslonisz sie pierwsza przyczyna

    Alez takie dyskutowanie na tej grupie nie ma sensu :)
    Rownie dobrze bysmy mogli dyskutowac skad wzial sie wszechswiat - z
    wielkiego wybuchu ?- a skad wzielo sie to cos, co wybuchlo. Itp.
    Na pl.sci.matematyka byla kiedys ciekawa dyskusja o "płaszczakach", czyli
    hipotetycznych istotach zyjacych w 2D i nie znajacych 3D. Dla takiego
    plaszczaka np. szescian czy helisa, to twory niewyobrazalne.
    No i teraz wyobraz sobie, ze wszechswiat takiego plaszczaka ma ksztalt
    stozka. Jedne madre glowy dowodza, ze jest kolem, inne ze elipsam jeszcze
    inne, ze trojkatem Kazdy ma niezbite dowody i kontrargumenty. Wszsyscy maja
    racje i wszyscy sie bardzo myla. Mysle, ze podobnie jest z naszym
    wszechswiatem, materia, pozamateria i innymi rzeczami. Wszyscy bladzimy, bo
    pewne rzeczy przekraczaja nasza percepcje. A wykluczajac cos - jak np.
    ateisci wykluczaja istnienie Boga, sila rzeczy jeszcze bardziej zawezamy
    sobie te nasza percepcje. Ja osoboscie niczego nie wykluczam - sa tylko
    teorie, do ktorych sklaniam sie bardziej, a do innych mniej. Serce i dusza
    liczy sie tu dla mnie nie mniej niz mędrca szkielko i oko.

    Pozdrawiam
    SDD