    Date: Wed, 25 Jan 2023 17:04:51 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <63c812e1$0$19620$65785112@news.neostrada.pl>
    <cbjz0gfhipv1$.yl6wo8mpe4pu$.dlg@40tude.net>
    <63c96d6e$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>
    <tqc0tk$hja$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <63c99d7e$0$9602$65785112@news.neostrada.pl>
    <LIlyL.2013584$YC96.812805@fx12.ams1>
    <63cac3a7$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>
    <c9IyL.2288829$pI23.1957745@fx07.ams1>
    <63cbd624$0$9603$65785112@news.neostrada.pl>
    <4lmur3c209hz$.rprtfmqa7gqr$.dlg@40tude.net>
    <63d0532e$0$9607$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qowir2a85od$.1exaojlk5mnzh$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?

    W dniu 25.01.2023 o 11:04, J.F pisze:
    > No ba - wez Iws. Tu Polacy, tam Polacy ...

    I cała reszta narodów podzielonych.

    > No ale skoro siedzisz w okopie, to juz jakies sympatie masz.

    Nie wiem, czy możesz sobie na to pozwolić.

    > Chyba, że cię zgarneli w drodze łapanki.
    > A chyba nie o żołnierzach tu mówimy, tylko o zwyklych mieszkancach.

    A co to zmienia?

    > Ano - Polacy byli juz zmeczeni wojną, Sowieci ponownie zagrali
    > "dobrego wujka" i "wyzwolicieli", wielu poza tym zaczelo dostrzegac,
    > ze na wygraną nie ma juz szans, zreszta o co sie tu bic - o reformę
    > rolną?

    U nas nawet reforma ne była problemem. Tu w górach nie było obszarników
    zbyt wielu. Ludność niemiecka uciekła, a Ukraińską wysiedlono. terenów
    "darmowych" do podziału "w opór".

    > No to wyboru wielkiego nie mieli, pytanie tylko jak to naprawde z tym
    > wspolnym piciem bylo ?
    > Jedna duza sala, czy grupki po pokojach.

    Taki wspólny pokój telewizyjny. Chlali razem. Ubikacje przy pokojach, a
    tam trzeba było kilka stopni pokonać, to wyszło, że łatwiej po równym na
    balkon.

    > A druga kwestia - moze Rosjanie z góry powiedzieli, ze co prawda oni
    > Rosjanie, ale Putina nie popieraja.
    > A moze trafiles na impreze ruskich z Rosji, Ukrainy, Gruzji i
    > Tadzykistanu ?

    Podaje jeden przykład. Ale u nas tego jest mamsa.

    > Owszem, ale nie widze przelozenia na wspolczesne picie Rosjan i
    > Ukraincow.

    No jako anegdotę przytoczyłem.

    > No bo nie bylo takiej wojny, tylko "zabezpieczenie ludnosci".
    > Przed Niemcami.
    > Jak kogos nie zabili w Katyniu czy nie przesiedlili na wschod,sku - choc eni wiem,
    kto > to mogl uwierzyc.

    > Nawiasem pytajac - lektury nie czytalem - podano jak sie Janek
    > w ZSRR znalazl?
    > Moze tez nie mial powodu zloscic sie na Rosjan.

    Podano. Ojciec Janka bronił Westerplatte. Matka zginęła od bombardowania
    w Gdańsku, Janek szukając ojca doszedł pieszo do Pacyfiku.

    --
    Robert Tomasik