  • Data: 2023-01-26 01:10:55
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2023 o 18:49, J.F pisze:

    > Moze nie mozesz okazywac, ale jakies masz. Tylko jak cie wcielili
    > przymusowo, i sympatie masz odwrotne niz wladza, to moze jednak
    > bardziej sie zastanawiasz, kto w drugim okopie siedzi.

    Jak siedzisz w okopie - już ne jeden raz o tym pisałem - to nie walczysz
    za Ojczyznę, tylko dla kolegów. Idący do ataku na bagnety z hymnem na
    ustach są wymysłem dziennikarzy i historyków, którzy w życiu nie byli na
    wojnie.

    > No to o co ta partyzantka walczyla? Bo na poczatku, to nawet byl nasz
    > nowy, demokratyczny mozna by rzec, rzad Mikołajczyka.

    Bardzo dobrze postawione pytanie. Była część ludzi, którzy już za Niemca
    walczyli i po prostu już inaczej nie potrafili. Teraz by trzeba broń
    powiesić na kołku i iść do pracy. No to wystarczyło sobie wydumać jakiś
    tam powód i walczyć. potem to już zaczynało się zapętlać, no bo za walkę
    nie płacono, wiec trzeba było ukraść, by coś zjeść. Jak się miało broń,
    to prędzej jakimś rozbojem ją zdobyć. Tylko, ze o ile, jak za Niemca
    partyzanci napadali na magazyny żywności, to była walka z okupantem, no
    to teraz to się ździebko skomplikowało.

    > Ja tam raczej nie slysze, zeby Ukraincy wypadali z balkonow. Slysze
    > za to, że czasem ich Policjani pobili ...

    Słyszysz to, o czym się dowiadują dziennikarze i o czym chcą napisać. A
    dziennikarze piszą pod zapotrzebowanie. Taki artykuł o normalnie
    funkcjonujących pracownikach najemnych, których nikt nie krzywdzi i
    którzy nie popełniają zbrodni, to dla kogo?

    > A jaki konsensus mieliby miec Ukrainiec z Rosjaninem? Putin to ch*,
    > czy "a bierzcie sobie ten Donieck i Krym w cholerę" ?

    Nie wiem i to jest jeszcze mały problem. Problemem - moim zdaniem - jest
    toi, że nikt nie wie, jakby to miało wyglądać, by było uczciwie i
    sensownie. A ponieważ nie wiadomo, to powinno się zachować status quo i
    nie naruszać granicy. ale czy to jest najrozsądniejsze, to też ne jestem
    pewien.

    > Troche dziwna wersja. Kto mialby bombardować Gdańsk? Dlaczego Janek
    > ojca z Westerplatte mialby szukac na Pacyfiku?

    Mnie pytasz? Tak było w książce. W filmie, to0 nie pamiętam, bo wbrew
    pozorom film nie do końca odpowiadał książce. Książka jest o wiele
    fajniejsza.

    > No ale jakby tak matka Janka zgineła np w bombardowanej Warszawie,
    > Janek uciekal przed Niemcami na wschód, gdzies tam, nie trzeba
    > daleko, zagarneli go Rosjanie 17 wrzesnia, zaopiekowali sie sierotą,
    > a tułajac sie trafil hen daleko, to by Janek niecheci nie czuł.

    Z Warszawy była Lidka. Ona też jakoś na wschód uciekała.

    --
    Robert Tomasik