  • Data: 2013-08-20 12:09:20
    Temat: Re: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Aug 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > "Nie dopilnowałem wycieczkowicza - moja wina".

    Nie.
    Też przychylałbym się do wersji "ubezpieczamy szkody na sprzęcie,
    ubezpieczycielem jest organizator ale ubezpieczonymi SĄ UCZESTNICY".
    Liwiusz ma rację, prawnik ubezpieczyciela każe Ci się wypchać,
    jeśli zapłacisz cokolwiek dobrowolnie bez istnienia zobowiązania,
    oni Ci zwrócą TYLKO to, przed czym nie da się obronić przed sądem.
    A jak zapłacą "za Ciebie" to zażądają regresu od uczestników,
    bo czemu by nie.

    Nic nie stoi na przeszkodzie takiej konstrukcji "przechodniej",
    umowa ubezpieczenia może oddzielać oba podmioty.
    Ba, większość wzorów umów które widziałam ma gotowe osobne
    pola.

    > Właśnie do tego piję.

    Ale ubezpieczenie przez organizatora SIEBIE byłaby taką
    samą pomyłką - zwyczajne lamerstwo :>

    pzdr, Gotfryd