  • Data: 2015-05-01 12:31:36
    Temat: Re: Uprawomocnienie z niejawnego bez doreczenia??
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-05-15 o 11:59, Liwiusz pisze:

    > Sam mieszasz. Poczytaj o zasadach przywracania terminów. Jeśli od
    > upłynięcia terminu minął ponad rok, to nawet trzeba powoływać się na
    > "szczególne okoliczności". A to bez sensu, bo "złożenie do akt" nie jest
    > doręczeniem i to trzeba wykazywać, a nie to, że "tak, termin już minął,
    > ale się spóźniłem bo to-i-tamto, skoro żadnego spóźnienia nie ma.

    Liwiusz! Sąd to ocenia z własnego punktu widzenia. Jeśli z jakiegoś
    powodu uznał, że pozostawienie w aktach sprawy jest doręczeniem, to stan
    faktyczny nie ma tu nic do rzeczy.

    > Nie. Przywrócenie terminu ma na celu jego dochowanie w sytuacji gdy nie
    > miałeś obiektywnej możliwości jego dochowania, np. miałeś wypadek itp.
    > Nie mieszaj, proszę.

    Nie miałeś obiektywnej możliwości dochowania terminu wniesienia
    zaskarżenia decyzji, bowiem Ci jej nie doręczono, więc o niej nie
    wiedziałeś. Dowiedziałeś się teraz, więc wnosisz środek odwoławczy.

    > Dlatego pisałem - trzeba uzasadnić dlaczego termin jeszcze nie minął.

    Termin minął. On jest powiązany z postępowaniem, a nie stanem rzeczywistym.

    > Nie będzie, przecież sam piszesz, że "już upłynął".

    Stąd wniosek o jego przywrócenie.

    > Ale termin nie liczy się od "dowiedzenia się", tylko od prawidłowego
    > dostarczenia postanowienia.

    Z jakiegoś powodu sąd uznał, ze prawidłowo go dostarczono.

    > Może nie śledź na bieżąco, ale zapoznaj się chociaż z podstawami.

    No właśnie.