eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał › Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
  • Data: 2007-11-09 12:25:21
    Temat: Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    addos pisze:
> [...]
    >
    > Ale jest też to, o którym wspomniałem wcześniej:
    > ZAAKCEPTOWANE PRZEZ (oświadczam, że jestem upoważniony(a) do
    > podejmowania zobowiązań w imieniu i na rzecz zamawiającego):
    > ---tutaj moje imię i nazwisko wpisane ręcznie---
    >
    > Jest tutaj obok jeszcze dodatkowe pole: DATA PODPISANIA UMOWY: ---tutaj
    > data---
    > Data ta jest datą wypełnienia tego dokumentu przez pracownika tej firmy.
    >
    > CZYLI JEDYNE CZEGO NA TYM DOKUMENCIE BRAKUJE TO MOJEGO PODPISU.
    >
    > Jak mam rozumieć pole: "ZAAKCEPTOWANE PRZEZ" ? Jeżeli ja to miałem
    > zaakceptować, to ja też powinienem to podpisać.

    Zaakceptowane, czyli że zapoznałeś się i wyraziłeś zgodę - np. w mailu.

    > Czym się w takim razie różni każde z tych pól do podpisu?

    "Zaakceptowane przez" to informacja, kto zaakceptował, tak jak
    wpisane "umowa została zawarta przez..."

    > Chyba, że akceptacja treści samego ogłoszenia to jedno, a akceptacja
    > umowy to drugie .... poprawcie mnie, jeśli sie mylę.

    Mogłeś zawrzeć umowę nie poprzez jej podpisanie, ale to już jest
    problem eniro (?) jak to chciałby udowodnić przed sądem.

    > Czy bez ręcznie podpisanego dokumentu na papierze (z notariuszem lub
    > bez) może ktoś twierdzić, że jest przez mnie upowazniony?

    Do niektórych spraw można być upoważnionym ustnie. Poza tym w Twojej
    umowie nikt się nie podpisał jako fałszywy pełnomocnik.

    > Co do któregoś wczesniejszego pytania o mojego wysłanego maila:
    > wysyłałem go i ten fakt pamiętam. Gorzej z treścią - to mój błąd!!!

    Tak jak wspomniałem - podpis nie jest jedyną możliwością zawarcia
    umowy. Ale jest najlepszy ze względów dowodowych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz