eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał › Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
  • Data: 2007-11-09 14:53:19
    Temat: Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
    Od: addos <addos2@interia_tegoniema_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie no.... po coś istnieje coś takiego jak spisanie umowy i poświadczenie
    tego własnym podpisem.
    Sugerujesz, że forma pisemna wynika z pokazania się z jakieś "lepszej"
    strony?

    Do tej pory cały czas uważałem, że pisemne poświadczenie nadaje mocy
    prawnej umowie ustnej.

    Przykład:
    Rozmawiam z kims przez telefon i uzgadniam tak:
    "OK. Zgadzam się na zakup Twojego samochodu. Wyślij umowę do
    podpisania".
    Wypowiedzenie tego zdania przeze mnie albo wysłanie maila o takiej
    treści zmusza mnie do kupna auta?
    Wg tego co napisałeś, spisanie tego na papierze i podpisanie się pod tym
    należy do grzeczności?
    Myślałem, że zmusić to mnie można dopiero, po złożeniu podpisu na umowie.
    W sądzie ten ktoś będzie twierdził, że uzgadnialiśmy telefonicznie, że
    go kupię.
    Mało tego: nawet maila wysłałem z potwierdzeniem!