    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 29 Aug 2013 05:59:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    From: m...@g...com

    > Zadaniem wspólnoty zwanej Państwo nie jest jedynie leczenie. To złożony
    >
    > mechanizm także działań edukacyjnych, gospodarczych itp. dla dobra całej
    >
    > wspólnoty. Upadek gospodarczy może być dla wspólnoty dużo większą
    >
    > tragedią niż śmierć jednego obywatela, bo po upadku gospodarczym umrze
    >
    > ich o wiele więcej. Nawet jeśli nie z głodu, to choćby dlatego, że po
    >
    > upadku gospodarczym środków na leczenie będzie ~0.

    Ja wiem, statystyka. A co byś powiedział, gdyby akurat twojemu dziecku nie dało się
    pomóc, a z drugiej strony co drugi dzień media atakują informacjami o bezsensownych
    zakupach, o marnotrawieniu pieniędzy w każdym możliwym miejscu. Powiedziałbyś, że w
    ten sposób rząd stymuluje wzrost gospodarczy?
    Nie jestem idealistą/marzycielem. Są chyba miejsca na świecie gdzie majątkiem
    wspólnym zarządza się po prostu racjonalnie, a gospodarkę stymuluje się przez niskie
    podatki i proste prawo. A nie przez wysokie podatki i wydawanie zebranych z podatków
    pieniędzy na nikomu niepotrzebne bzdety.

    > Oczywiście pomijam tu analizę tego, czy dane kwoty zostały przyznane
    >
    > zasadnie czy nie, to charytatywnie tego nikt nie obsłuży. Charytatywna
    >
    > akcja parafialna na rzecz leczenia pani Gryzeldy z kółka biblijnego może
    >
    > odbywać się bez kosztów obsługi (a raczej te koszty zostaną podarowane
    >
    > jako cichy wkład w akcję), ale w skali Państwa zarząd musi być. I w
    >
    > skali Państwa takie premie to kropelka... A jak zarząd nie będzie
    >
    > pracował albo będzie pracował źle (a ciężko wymagać, żeby ktoś przez 40
    >
    > lat pracował dla idei) to system się nie utrzyma.

    Sugerujesz, że obecnie zarząd NFZ pracuje dobrze i należą mu się te wszystkie
    limuzyny i inne gadżety? Czy sugerujesz tylko, że jak ich nie dostaną to się obrażą i
    sobie pójdą?

    pierdzistołka i fotele po 16tyś. sztuka (ilu ludziom możnaby uratować za to życie?).

    > ale fotele to MSZ a nie NFZ....

    Brzmi podobnie :D.
    To już pierdzistołkowi z MSZ nie musi być wstyd, że w jego kraju ludzie zdychają bo
    zabrakło te 50tyś. na leczenie, a on wydaje 320 tyś. na komplet stołków? Tak, wiem..
    kropelka w skali.