    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Date: Sat, 09 Oct 2021 23:37:38 GMT

    On 2021-10-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i co? czuje sie skrzywdzony, to i manifestuje.

    Czyli wchodzi w konfrontacje ze środowiskiem. Takich odważnych to za
    dużo wśród ofiar raczej nie znajdziesz. Pomijając przypadki
    oportunistyczne, które się też pewnie zdarzają, jaki jest powód, że
    takie osoby milczą przez całe lata?

    > I jeszcze pewnie ksieza stopniowo dzialali, i jak Robert pisze -
    > trudno ustalic, czy to juz gwalt czy jeszcze nie.
    > A przy braku edukacji ... dziecko moze samo nie wiedzialo, co o tym
    > sadzic.

    No jedyna szansa, że ofiary zaczną mówić, bo przy ich większej liczbie
    to doś mocno uprawdopodabnia ich słowa.

    > No nie wiem czy tak pokazal, tych 200 tys we Francji to wiele,
    > a u nas jak to wyglada?

    Dobrze by było znać jakieś szczegóły, skąd im się te 200k wzięło, jak
    dotarli i czy dotarli do tych osób...

    > Ale IMO to - afery seksualne tylko drobny fragment tej niecheci do
    > Kosciola. Jak gdzies tam w Warszawie czy Gdansku polowa dzieci nie
    > chodzi na religie, to chyba nie dlatego, ze polowa ksiezy i katechetow
    > pcha im rece do majtek.

    Owszem, fragment, czy drobny, nie mam przekonania. To po prostu jeden z
    wielu elementów tu po lini zakłamanie i hipokryzja, z tym, że raczej
    sporego kalibru.

    --
    Marcin