  • Data: 2007-05-22 08:53:57
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > najpierw zrob moze review dotyczace kart graficznych i rodzaju wtyczki
    > zasilajacej.

    oczywiscie mam taki zamiar - o aspekty prawne pytam na razie teoretycznie,
    bo jezeli okaze sie ze nie ma o co walczyc, to nawet dla własnego spokoju
    nie bede rozdrapywał, jaka faktycznie mam karte :)))

    > Z tego co wiem, to radeony robilo przynajmniej
    > kilkanascie firm, natomiast teoria o rodzaju zasilania (molex czy nie
    > molex) jest mi zupelnie obca jako determinujaca prawdziwosc
    > radeonase/pro. Zwlaszcza, ze ponizszy link prowadza do radeonase z
    > pelnowymiarowym molexem.:
    > http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchm
    ark.pl/artykuly/rec
    > enzje/Radeon9800Pro/yuan_9800SE.html

    ale pytanie, czy wtyczki, biorac pod uwage prądozerność R9800Pro zamieniano
    w druga strone.

    > a ten faktycznie ma inne zasilanie:
    > http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art215/066.jp

    a jaka to karta Pro czy SE?

    > z tego wniosek, ze kazda firma uzywa do produkcji swoich kart roznych
    > komponentow i nie widze tu zadnej prawidlowosci

    > karta warta grosze, kupiles od osoby prywatnej, pewnie bylo cos na ten
    > temat w opisie aukcji. Dodatkowo, jako "przecietny konsument"
    > powinienes byl sie zorientowac, ze np. karta ktora kupiles, oferowana
    > jako model drozszy, byla od tych wyzszych modeli tansza. Tak czy
    > inaczej, umowa zawarta pomiedzy konsumentami, na niezgodnosc towaru z
    > umowa powolac sie nie mozesz. Conajwyzej, jak odkopiesz tresc oferty
    > (w co szczerze watpie) mozna dalej dywagowac.

    Oczywiscie odkopanie tresci aukcji z serwerów allegro byłoby pierwszym moim
    krokiem (nigdy nie probowałem, wiec nie wiem, jak na takie prosby
    zareagowałoby allegro).
    Niemniej:
    - placiłem za karte +- 350 zł i była to normalna cena za oryginalne PRO w
    danym okresie na allegro - zreszta IMO 350 zł za uzywana karte to az takie
    grosze nie sa.
    - w opisie na 200% nie było nic o modowaniu - wiem jakiej karty szukałem i
    na fragment o modowaniu zareagowałbym ogladaniem kolejnych aukcji a nie
    licytowaniem w tej.

    > poczytaj o "roznicach w budowie" radeonow. Sprzedawca dal Ci
    > gwarancje?

    nie pamietam, raczej nie, ewentualnie jakąs rozruchowa na jakis krótki
    okres, ale tego akurat nie jestem sobie w stanie przypomniec.

    > a to juz zalezy od podstawy prawnej ;)

    Opisałem sytuacje IMO bardzo dokładnie. I wlasnie o to, czy sa jakies
    podstawy prawne, pytam! :)))
    (Oczywiscie podstawy prawne, zakładajac, ze jednak kupiłem karte zmodowana
    a bedac przekonanym o zakupie oryginalnej)

    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski