    Date: Mon, 04 Nov 2013 16:19:55 +0100
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]

    On 2013-11-04 13:14, Liwiusz wrote:

    > To doczytaj:
    > - dlaczego przeprosiny się ukazały
    > - gdzie miały się ukazać
    >
    > To jest w wyroku, więc też w "znanym dokumencie".

    > Pretensje do sądu, że kazał przeprosić w programie Fakty.

    Sąd rejonowy nie jest przymusic stacji telewizyjnej aby łamała przepisy
    narzucone jej przez KRRiT. Niemniej dla tej dyskusji nie ma to znaczenia.
    Oczywiste jest, że gdyby powodem zwrotu pieniędzy było nadanie
    "przeprosin" nie tam, gdzie Bolek chciał- zgodnie z wyrokiem, to w
    takiej sytuacji pełnomocnik procesowy Bolka podałby jako wazna
    przyczynę nierealizacji wyroku i zwrotu pieniędzy nie błahe opóźnienie
    emisji "przeprosin" o kilka sekund, ale raczej przywołałby powód
    znacznie wazniejszy, tj nadanie przeprosin niezgodnie z wyrokiem tj.
    poza faktami. Skoro tego nie zrobił, to tej wazniejszej przyczyny nie było!

    > Czyli usługa wykonana niezgodnie z zamówieniem.

    No i? Ewentualnie nalezny jest mały upust, proporcjonalny do wady
    wykonania. Art. 637 KC.

    > Mącisz i nie rozumiesz o co w sprawie chodzi.

    Zamiast pie...lić, objasnij, jak ty to rozumiesz;-)

    > Bolek sam zapłacił, bo Wyszkowski nie chciał dokonać przeprosin. Po
    > zapłacie i wyemitowaniu przeprosin samego siebie dochodził ich kosztów
    > od Wyszkowskiego (miał prawo). Ale się przejechał, bo przeprosiny
    > zrealizował niezgodnie z wyrokiem sądu - nie w programie Fakty, tylko po
    > programie.

    Tyle, że drobnostka, -ustawa Kodeks Cywilny ma inne o tym zdanie;-)