  • Data: 2013-11-08 21:15:08
    Temat: Re: Tak się kręci z kolesiami. Jak za PRL-u :) [crosspost]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Nov 2013, Krzysztof 45 wrote:

    > a następnie zwrócił mu pieniądze, które były prezydent musiał za
    > te ogłoszenie zapłacić, to czy jest to darowizna

    Wykluczone.
    Warunkiem darowizny, z definicji, jest przysporzenie majątkowe
    "za nic".
    Bez względu na punkt patrzenia, tj. uważania że ten zwrot był
    należny lub nienależny, to nie jest darowizna.
    Pieniądze nie zostały ani dane ani zwrócone z intencją "wzbogacenia
    za nic".
    (uwaga: nie napisałem, że w żadnym razie żaden podatek nie może się
    należeć. Napisałem, że na pewno nie będzie to DAROWIZNA)

    pzdr, Gotfryd