    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Fri, 28 Jul 2023 06:46:12 +0200

    > Przy okazji zaczyna się trochę rozjaśniać kwestia tego zatrzymanego
    > telefonu. Jeśli nie mogli przesłuchać świadka, to nie było dowodu na to,
    > czy kupiła przez komputer, czy przez telefon. Podjęto decyzje taktyczną
    > o zabezpieczeniu obydwu. Biorąc pod uwagę, że szukano pomocnika do tej
    > aborcji, to uważam, że w tych okolicznościach nieszczególnie
    > niewłaściwą.

    To ciekawe - sąd uznał za jednoznacznie bezprawną a kulson mówi, że
    nieszczególnie niewłaściwa... Słabo...

    > Potem przesłuchano kobietę w charakterze świadka

    A przesłuchano?
    > Podkreślam, że kobieta jest świadkiem, a zatem dowodowo jej
    > zeznania są poprawne.

    A była?
    > Ale sąd widząc, że w chwili zatrzymania telefonu nie było tego wiadomo
    > nie uznał, że Policja dopuściła się przestępstwa zabierając telefon.
    > Natomiast dopatrzył się tam uchybień formalnych

    Hm... Jakich to formalnych uchybień się dopatrzył? Bo chyba czytaliśmy
    inne uzasadnienie?

    > Wygląda na to, że w chwili wydawania postanowienia kobieta telefonu
    > nadal nie miała. O ile rozumiem, że w czasie działań taktycznych nie
    > było czasu na "pieszczoty", to wykonanie kopii równoważnej telefonu jest
    > kwestią godzin. Dysku komputera też. Zatem można było na potrzeby
    > postępowania wykonać kopie równoważne i je zabezpieczyć jako dowód
    > sprawy - nie przeglądając, bo to osobna sprawa. Komputer i telefon
    > fizycznie zwrócić. Później kopie badać w zależności od potrzeb.

    Przecież ci kiedyś pisałem, że po prostu zatrzymują sprzęt i mają to
    dupie to że pisał głupoty, że nie.

    > Tu z kolei winy za zaistniały stan rzeczy trochę upatruję w skardze
    > adwokatów.

    Dziwne - wszyscy dopatrują się winy kulsonów a kulson pismaków, medyków
    i teraz adwokatów:P

    > Należało w pierwszej kolejności złożyć wniosek dowodowy o
    > wykonanie kopii i zwrot telefonu. Równolegle złożyć ewentualnie skargę
    > na naruszenie procedury przy przeszukaniu.

    Tam było formalnie przeszukanie? Bo za niezatwierdzne przez proka
    przeszukanie to zdaje się z automatu jest postępowanie dyscyplinarne?

> [...]
    >
    > - Być może w sklepie sprzedawane są przeterminowane leki.
    > - Być może w sklepie sprzedawane są wyroby wymagające osobnego
    > pozwolenia na sprzedaż;
    > - Być może właściciel sklepu nie posiada dokumentów CITES;
    > - Być może w sklepie sprzedawane są zwierzęta inwazyjne;
    > - Być może ... lista bywa długa
    >
    > Celem składającego zawiadomienie jest późniejsze wykazanie w mediach, że
    > to właśnie on doniósł o tych nieprawidłowościach - o ile Policja
    > potwierdzi, że to miało miejsce. Jak nie potwierdzi, to wskazują, że
    > przecież oni nie pisali, że tak jest, tylko że tak może być.

    I słusznie - bo jak nie masz potwierdzonego zgłoszenia na piśmie to
    potem będzie że policja nic nie wiedziała - nikt nie zgłaszał, nic nie
    wiedzieliśmy, skąd mogliśmy wiedzieć? Tak to umorzą, ale jak przyjedzie
    co do czego i zrobi się afera to wam pismaki zawiadomienie wyciągną i
    będziesz marudzić że winne są pismaki i oszołom co doniósł. Dlatego z
    policją wszystko należy na piśmie i nagrywać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!