  • Data: 2007-12-16 14:03:53
    Temat: Re: Śluby kościelne po 46 roku -nielegalne ;)
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 14:48
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk3add$q30$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czemu średniowieczna? Ja tam z historii mocny nie jestem, ale małżeństwo,
    > to chyba o wiele starszy wynalazek.

    Może tak, ale obecnie w prawie polskim bazuje na tym, że w średniowieczu
    prawodawstwo było oparte prawie w 100% o założenia katolickie.

    > Z punktu widzenia prawa, kluczowym tu
    > zagadnieniem jest wspólnota majątkowa. Chciał byś to zastąpić czymś w
    > postaci spółki cywilnej?

    Oczywiście. O ile w ogóle jest potrzebne, bo np. ja bym uznał, że
    bezpieczniej dla obu stron jest bez tej wspólnoty. Sprawiedliwiej.

    > W sumie kwestia nazewnictwa i tyle. O ile
    > człowiek nie jest wierzący i z małżeństwem nie ma wynikających z
    > sakramentów skojarzeń, to ślub cywilny jest dla niego po prostą forma
    > zawarcia spółki cywilnej na szczególnych w prawie określonych zasadach.

    Ano nie, bo te zasady są zbyt religijne. Zawieramy to ślubując np.
    Zakładasz, że ktoś jest niewierzący zupełnie w nic. A jak jest wierzący
    albo honorowy i ślubowanie to ślubowanie? I on nie chce ślubować aż do
    śmierci, a na 5 lat wspólnoty np.? SC miałem przez 3 lata i nie ślubowałem
    nic wspólnikowi. Się rozeszliśmy bez rozwodu, bez urzędników i bez
    cudowania. Majątek podzieliliśmy i alles.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl