  • Data: 2009-05-31 11:33:29
    Temat: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Maj, 21:10, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Napisz do Bralczyka, albo do tego drugiego Pana, ktory ponoc - ku zdumieniu
    > kubusia Puchatka - wspolpracowal.

    Nie tylko ja dostrzegam problemy jezykowe w ustawach:
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=90
    Podobno istnieje specjalna komorka jezykowa - to za co oni biora
    pieniadze...?

    Dokonywa jest reliktem, slowem praktycznie nieuzywanym, co do tego
    nikt nie ma watpliwosci, wiec nie ma dla niego miejsca w ustawie.
    Nasze ustawy (przynajmniej te czesto nowelizowane i powszechnie
    uzywane, jak kpc) powinny byc nowoczesne, rowniez pod wzgledem
    jezykowym.

    Ciekawe, ze nikt odnosnie postu o ministerstwie prawa wzglednie
    slusznosci, zamiast sprawiedliwosci sie nie ustosunkowal. :)