  • Data: 2011-08-05 22:53:28
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że kasę masz obowiązek zwrócić w całości. Podstawą prawną
    > jest brak wiadomej mi podstawy do naliczania twoich kosztów
    > manipulacyjnych.

    Art. 2 ust. 2 ustawy mówi wprost: "Nie jest dopuszczalne zastrzezenie, że
    konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne)."
    Moim zdaniem czy to będą koszty manipulacyjne czy inaczej nazwane koszty,
    nie wolno i kropka.

    > Jednak, wydaje mi się także, że nie masz obowiązku zwracać tej kwoty na
    > konto, ale wystarczy jak pozostawisz do odbioru w siedzibie.

    Art. 2 ust. 3 mówi zaś o zwrocie tego, co strony świadczyły. Zwrot to zwrot,
    a nie pozostawienie do dyspozycji. Dodatkowo powinien nastąpić niezwłocznie.