eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep internetowy - koszty manipulacyjne › Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
  • Data: 2011-08-06 10:38:03
    Temat: Re: Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > ale to o co pytałem raczej nie podpada pod tą ustawę, ponieważ nie ma cech
    > odstępnego. Pytałem się o zwrot pieniędzy, już po odstopięniu od umowy.
    > Koszt o którym ja pisałem nie wiąże się bezpośrednio z faktem odstapienia
    > od umowy ale z zwrotem pieniędzy już po odstapieniu.

    Po skutecznym odstąpieniu od umowy już nic was nie łączy. Po prostu nie było
    takiej umowy. Chciałbyś coś wyłudzić? :) Przynajmniej ja tak rozumiem art. 7
    ust. 3 ustawy.


    >>> Jednak, wydaje mi się także, że nie masz obowiązku zwracać tej kwoty na
    >>> konto, ale wystarczy jak pozostawisz do odbioru w siedzibie.
    >
    >>Art. 2 ust. 3 mówi zaś o zwrocie tego, co strony świadczyły. Zwrot to
    >>zwrot, a nie pozostawienie do dyspozycji. Dodatkowo powinien nastąpić
    >>niezwłocznie.
    >
    > tz. z czego wynika Twoim zdaniem, że ma to być zwrot wykonany drogą
    > przelewu? Anulowania płatności kartą?
    > Czy w świetle ustawy zwrot w siedzibie firmy, nie jest zwrotem?

    Jest, jak najbardziej jest. Ale rozmawiamy o handlu internetowym. Szanse, że
    klient się pojawi w miejscu twojego zamieszkania (DG) lub siedzibie firmy
    (SA, z o. o. itd.) są raczej marne. Wiec kasy w firmie raczej nie zwrócisz.
    Pozostaje więc ci przelew, przekaz, zwrot na kartę, osobiste zawiezienie
    pieniędzy konsumentowi :) Pojawia się jednak jeszcze jedna wątpliwość. Co
    jeśli konsument zażyczy konkretnej formy zwrotu (o ile sprzedawca taką formę
    jest w stanie zrealizować i nie wiaże się z nadmiernymi kosztami)? Powiedzmy
    powie, że chce odebrać osobiście :) Czy wybór formy zwrotu należy do
    konsumenta czy sprzedawcy? Wydaje mi sie, że sąd mógłby przyjąć zasadę, że
    zwrot ma być formie, w jakiej płatność została przyjęta. Ale to tylko moje
    gdybanie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1