  • Data: 2002-02-05 20:10:58
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    hash wrote:

    > czy tak trudno zrozumiec inteligentnemu rozwinietemu czlowiekowi ze
    > standardowo porty sa zamkniete jelsi ich zaden program nie uzywa?

    A jaka jest ta konfiguracja systemu windows w ktorej choc jeden port nie
    jest uzywany przez choc jedna aplikacje ?
    Czy ktos zna taka ?

    > czy tak trudno zrozumiec inteligentnemu rozwinietemu czlowiekowi ze porty
    > nie sa otwarte jesli sie ich nie uzywa? i niema potrzeby zamyklania(?) portu
    > ktory juz jest zmakniety pozniewaz nic o nie uzywa?

    Tak sie niestety przykro sklada ze instalacja systemu windows zawiera te
    nice ktore uzywaja portow
    i je otwieraja.

    > no tak, ale dlaczego ma od razu otwierac wszystkie porty?
    > zalozmy ze mam exima (serwer poczty) i on mi otwiera port smtp, lub moze
    > np. wu-ftpd ktory otwiera mi port ftp?
    >
    > wiesz co sie stanie jesli zdejme firewall na moim windowsie? otwary bedzie
    > jedynie port netbios ssn (wszystko inne jest zamkniete)
    gratuluje

    > a co sie stanie jesli... chwila chwila... ja nie mam firewalla na moim
    > linuxie! (nie potrzebuje wiec... po co?)
    ale ma skrypta konfigurujacego dostep do portow.

    > netstat -an
    > (upewniam sie czy cos oczekuje na polaczenie)
    > i co sie okazuje? ZE NIC!
    > a dlaczego? poniewaz nie udostepniam zadnych uslug bo w tej chwili jest to
    > zbedne i do niczego mi nie potrzebne
    Gratuluje raz jeszcze.

    Ja niestety mam RealPlayera ktory od czasu do czasu sam usiluje sie
    polaczyc z siecia,
    kolejna aplikacje , ktora od czasu do czasu zglasza zamiar laczenia sie
    z siecia, w celu wymiany danych,
    itd.
    i jedynie z lenistwa nie instaluje sciaganego z sieci dziadostwa, ktore
    codziennie samo sie chce laczyc z siecia i updatowac, ulepszac,
    komunikowac ze swiatem.
    Nawet ogladalem teraz o kolegi firewalla, ktory od czasu do czasu sam
    chce sie laczyc ze swoja baza i wymieniac informacje.

    Nie mowiac juz o przegladarce www, ktora nawet w trybie off-line ,
    usiluje sie komunikowac ze swiatem,
    czytnikiem usenetu, ktory ma strone poczatkowa w html i sciaga strony ze
    swiata
    i od czasu do czasu robi taki szybki myk i wysyla mi w swiat kilka mega
    informacji
    i cala reszta sfora wscieklych programow, aplikacji, ktore jedynie
    czychaja , aby je wypuscic z klatek.

    > wiec mi powiedz jakim <?>! cudem moze byc otwarty jakis port skoro nic na
    > tym komputerze nie udostepniam!?

    Bo twoj system jest malo nowoczesny, z ubieglego wieku.
    To moj system jest w pelni publiczny,
    jedni wlaza od tylu, inni wylaza i kazdy robi co zechce.

    > a jesli bede mial ochote miec serwer poczty to chyba jasne ze otworze port
    > 25? (itp.)
    Milo mi.

    > ze co?

    > a po co? jesli ten program ma byc uzyteczny do czegos to napisz, aha...
    > coo? chcesz napisac program ktory otworzy wszystkie porty?:)))))
    a co, nie slyszales o takim ?

    > nosz kuna przeciez tak jest:D
    > udostepniam cos - otwieram port, nieudostepniam nic - mam wszystko zamkniete
    > :)
    Ty to masz szczescie.
    Ale gdy sie przesiadziesz na programy windowe to poznasz swiat 21 wieku.

    > przeciez sa zamkniete dopoki nie otworzysz... (LOL)
    Pytam o winde.

    > nie, ale czy ty wogole czytasz co sie do ciebie pisze?
    Pytam o winde.

    > tu niema sie nad czym zastanawiac nawet :]
    Dokladnie.
    Trzeba brac poki daja.

> [...]
    > ktorzy nie wiedza do czego sluzy ctrl-c itd.
    >
    > chodzi ci o windowsowych adminow ? - i owszem jesli maja pojecie co i jak
    > moga ladnie pinknie zabezpieczyc swoj scierwer...
    > slabiej przygotowanych... chyba ci chodzi o robale typu Nimda & CR ? -
    > przeciw temu raczej sie przygotowac nie mogli (taki przecietny admin)...

    > tak, bo administratorzy linuxowi chyba przywiazuja wieksza wage do
    > update'ow...

    > na ogol tak jest...

    > na podstawie windowsa ktory udostepnia telnet typu "otwarty port,
    a mowiles ze wszystkie sa zamkniete

    > telnetujesz sie i:
    >
    > Microsoft Windows (C)
    >
    > C:\WINDOWS.000>
    > "
    >
    > no...
    A moze na tym polega ta globalna wioska i swiatowa publiczna biblioteka,
    ze nie powinnismy miec przed soba zadnych tajemnic ?

    > [bleble mode on: (jak powyzsza wypowiedz przedmowcy:)]
    > jasne ze sa zabezpieczone jak sa zabezpieczone a jesli nie sa zabezpieczone
    > to nie sa zabezpieczone. :]

    > ...a przynajmniej tak sie nam wydaje

    > hehe:> pokrecilem ;D
    > tak , bez "os" chodzilo o pl.comp.security (sorry ale. nie nie powiem co
    > bylo bo podciagniesz pod to cala moja wypowiedz)

    jestem wspanialomyslny i wybaczam ci pomylke

    > jestem zwolennikiem natury, nie popieram takich "regulacji" rzek...
    znaczy co roku ma nas woda zalewac ?
    czyz wirusy, robale to tez nie natura ?

    > to sie wybiera instalacje systemu zaawansowana, i samemu zadecyduj co mas
    > zmiec zainstalowane

    Nie moge sie zgodzic na takie podejscie.
    Nalezy odroznic instalowanie od uruchamiania.
    Instalujemy wszystko co lubimy, a uruchamiamy i udostepniamy kontakt ze
    swiatem tylko tym osobnikom, ktore w danej chwili lubimy.

    > [samochodzy, alarmy & szyby]

    > niema potrzeby, wystarczy przeskanowac tak... z raz na miesiac
    >
    > [...]
    >
    > ale tak sie sklada ze tkai swiat jest niemozliwy do wprowadzenia...

    Mysle ze ustawowo jest szybszy do wprowadzenia niz ci sie wydaje.

    > --
    > Dariusz @ pl.soc.prawo

    Mysle ze powinienem do twojej sygnaturki dodac jeszcze adres aplikacji,
    ktora pod winda otwiera
    wszystkie porty na raz.

    Czy chcesz odpowiedziec ze napisanie takiej aplikacji jest niemozliwe ?

    Jacek