  • Data: 2002-02-06 11:41:35
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: "hash" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jaka jest ta konfiguracja systemu windows w ktorej choc jeden port nie
    > jest uzywany przez choc jedna aplikacje ?
    > Czy ktos zna taka ?

    moze i jest uzywany ale nie udostepniam tego nikomu tylko (!) ja uzywam

    > Tak sie niestety przykro sklada ze instalacja systemu windows zawiera te
    > nice ktore uzywaja portow
    > i je otwieraja.

    a to dziwne jak widzisz mam windowsa, np. w tej chwili i wogole caly czas
    odpowiadalem tu z windowsa
    i DOMYSLNIE po instalacji systemu moj windows otwiera TYLKO netbios ssn

    > ale ma skrypta konfigurujacego dostep do portow.

    no wlasnie nie - nic (oprocz tcp_wrappers - ale to sie nei liczy) niemam
    zadnego skryptu po prostu jak nie udopstepniam to nie udostepniam - nie
    znaczy ze nie uzywam

    > Ja niestety mam RealPlayera ktory od czasu do czasu sam usiluje sie
    > polaczyc z siecia,

    hehe - ja tez mam RP :P

    [...]
    > i cala reszta sfora wscieklych programow, aplikacji, ktore jedynie
    > czychaja , aby je wypuscic z klatek.

    jesli im pozwolisz to sie beda komunikowac, ale nei znaczy to ze
    udostepniasz jakies zasoby na swoim dysku

    > Bo twoj system jest malo nowoczesny, z ubieglego wieku.
    > To moj system jest w pelni publiczny,
    > jedni wlaza od tylu, inni wylaza i kazdy robi co zechce.

    za ta wypowiedz oficjalnie przyznaje ci nagrode Wypowiedzi Miesiaca
    (Styczen2002)

    > a co, nie slyszales o takim ?

    masz zamiar pisac backdoora ? :]]

    > Ty to masz szczescie.
    > Ale gdy sie przesiadziesz na programy windowe to poznasz swiat 21 wieku.

    no przeciez siedze na windzie , np. w tej chwili...

    > Pytam o winde.

    odpowiedz tyczyla sie portow - ogolnie , neiwazne czy to linux, unix czy
    windows

    > Pytam o winde.

    j/w

    > Dokladnie.
    > Trzeba brac poki daja.

    tzn... te 200zł dostane za przeczytanie tej ksiazeczki?

    > a mowiles ze wszystkie sa zamkniete

    wiesz... roznie bywa z windowsem, jeden ma ortwarte to inny tamto , moze
    ktos udostepnia.. moze sam nie wiedzial co mu sie instalowalo w czasie
    instalki systemu, ale domyslnie porty sa zamkniete

    > A moze na tym polega ta globalna wioska i swiatowa publiczna biblioteka,
    > ze nie powinnismy miec przed soba zadnych tajemnic ?

    tego nie powiedzialem

    > jestem wspanialomyslny i wybaczam ci pomylke

    o dzieki ci wielki miszczu

    > znaczy co roku ma nas woda zalewac ?
    > czyz wirusy, robale to tez nie natura ?

    nie - ale ja sie wypowiadalem ze nie popieram ingerencji w nature
    (regulowanie rzek) nt. virow i wormow sie nie wypowiadalem

    > Instalujemy wszystko co lubimy, a uruchamiamy i udostepniamy kontakt ze
    > swiatem tylko tym osobnikom, ktore w danej chwili lubimy.

    ok - instaluj wszystko co lubisz,
    wiec np.telnetu chyba udostepniac nie potrzebujesz prawda? wiec nie potrzeba
    tego instalowac...

    > Mysle ze ustawowo jest szybszy do wprowadzenia niz ci sie wydaje.

    ustawowo to sobie wiesz, wprowadz ale co innego jak bedzie, co da ze
    wprowadzisz ustawe np. "Prawo zakazuje rozprzestrzeniac sie wirusom ktore
    wykorzystuja wadliwe oprogramowanie firmy <?>"
    inna sprawa ze nic to nei da, jeszcze inna ze na calym swiecie nie ejstes
    tego w stanie wprowadzic,
    bo co dadza takie prawa? bedziesz mial sobie prawo a ktos np. z Zambezi to
    prawo oleje, wogfole robaki sie rozprzestrzeniaja same jak juz sie je wpusci
    w obieg...

    > Mysle ze powinienem do twojej sygnaturki dodac jeszcze adres aplikacji,
    > ktora pod winda otwiera
    > wszystkie porty na raz.

    ok, podaj

    > Czy chcesz odpowiedziec ze napisanie takiej aplikacji jest niemozliwe ?

    oczywiscie ze JEST mozliwe, np. ty jako doskonaly programista jestes w
    stanie napisac cos takiego, (trojan)

    --
    Dariusz @ pl.soc.prawo