  • Data: 2002-02-06 02:16:13
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: MaXxX <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 05 Feb 2002 21:10:58 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

    > A jaka jest ta konfiguracja systemu windows w ktorej choc jeden port nie
    > jest uzywany przez choc jedna aplikacje ?
    > Czy ktos zna taka ?

    Ja znam.

    user@linux:~$ telnet windoza 21
    Trying 192.168.0.1...
    telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
    user@linux:~$ telnet windoza 23
    user@linux:~$ telnet windoza 25
    user@linux:~$ telnet windoza 100
    user@linux:~$ telnet windoza 666
    user@linux:~$ telnet windoza 997
    Trying 192.168.0.1...
    telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
    user@linux:~$ telnet windoza J23
    J23: bad port number

    No, zagalopowałem się.
    Ale leży jak na dłoni, jak wół, ino nie ryczy: żaden z podanych portów nie
    jest używany.

    No, chyba że miałeś na myśli: "taka konfiguracja, w której żaden port nie jest
    używany" - wtedy, oczywiście, będzie to taka, w której zainstalowany został
    protokół TCP/IP, ale nie podpięto pod niego żadnej usługi. Właściwości
    "otoczenia sieciowego" odgrzeb, tam wszystko jest.

> [...]
    > komunikowac ze swiatem.
    > Nawet ogladalem teraz o kolegi firewalla, ktory od czasu do czasu sam
    > chce sie laczyc ze swoja baza i wymieniac informacje.
    >
    > Nie mowiac juz o przegladarce www, ktora nawet w trybie off-line ,
    > usiluje sie komunikowac ze swiatem,
    > czytnikiem usenetu, ktory ma strone poczatkowa w html i sciaga strony ze
    > swiata
    > i od czasu do czasu robi taki szybki myk i wysyla mi w swiat kilka mega
    > informacji
    > i cala reszta sfora wscieklych programow, aplikacji, ktore jedynie

    Tratatata.
    To wszystko są połączenia AKTYWNE - czyli, próby łączenia się Z WEWNĄTRZ, NA
    ZEWNĄTRZ. Takie połączenia nie stwarzają kompletnie żadnego ryzyka (chyba że
    podłączą się do złośliwego serwera).
    Takich nie określa się nawet mianem "otwierania portu" - bo tym nieprecyzyjnym
    określeniem zwykło się nazywać "otwieranie gniazdka w trybie nasłuchu". A
    nasłuchu nie prowadzi ani przeglądarka, ani RealPlayer, ani tym podobne
    programy.

    > Nie moge sie zgodzic na takie podejscie.
    > Nalezy odroznic instalowanie od uruchamiania.
    > Instalujemy wszystko co lubimy, a uruchamiamy i udostepniamy kontakt ze
    > swiatem tylko tym osobnikom, ktore w danej chwili lubimy.

    Czyli: instalujemy serwer FTP, po czym konfigurujemy go żeby nikt poza
    znajomymi nań nie wlazł. Proste. Część programów na linuxy ma w konfiguracji
    wstawione kilka do kilkunastu rozkazów zamknięcia programu z komunikatem "MÓJ
    ADMIN JEST GŁUPI BO NIE SKONFIGUROWAŁ TEGO PROGRAMU" - i admin, żeby program
    porządnie uruchomić, musi to powycinać ze wszystkich miejsc konfiguracji, a
    najwygodniej będzie mu to zrobić, gdy przeczyta instrukcję do programu
    dołączoną. A wszystko to po to, żeby nie było "małych nieszczęśliwych
    adminków, którym się ploglamik popsiuł".

    > Mysle ze powinienem do twojej sygnaturki dodac jeszcze adres aplikacji,
    > ktora pod winda otwiera
    > wszystkie porty na raz.
    >
    > Czy chcesz odpowiedziec ze napisanie takiej aplikacji jest niemozliwe ?

    Możliwe, tak samo jak zrobienie kupy na stół i zjedzenie jej pałeczkami.

    Możliwe - tylko po jakš cholerę??

    Aha, tnij posty. Troszkę nudne jest przewijanie setek linijek, tylko po to, by
    tu i ówdzie znaleźć dopisane krótkie "Aha." "A to ciekawe." "Dzięki."
    "Nieprawda." czy równie niewiele wnoszące do dyskusji wtręty.
    Netykieta się kłania.

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,