  • Data: 2002-02-06 00:53:21
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MaXxX wrote:

    > Dnia Mon, 04 Feb 2002 17:02:53 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    > na pl.soc.prawo:

    > Tak samo i ja, oczekuję publicznych (na grupie) przeprosin, za posądzanie o -
    > cytuję:

    > Posądzasz mnie o nieuprawnione skanowanie portów - przedstaw dowody na to, iż
    > taką działalność prowadziłem lub prowadzę, gdyż w przeciwnym wypadku możemy
    > się spotkać w sądzie (p.212 KK).

    Jak w ogole osmielasz sie dopuszczac mysl, ze ktokolwiek na grupie prawo
    moglby cie posadzac o cokolwiek.
    To jest grupa na wysokim poziomie, a dyskusje sa merytoryczne.
    Zrozumiale zatem jest ze istotne jest rozwazanie sytuacji
    hipotetycznych, aby poziom dyskusji byl wysoki.

    Nawet nie wspominam twoich komentarzy typu:
    "
    Lepiej nie, bo wychowałbyś całe rzesze ciężkich paranoików i dewiantów.
    Tak samo jak czyimś mottem życiowym jest "nic się w życiu nie uda bez
    godzin
    harówy", to nie dam mu wychowywać dzieci, bo nerwice wyhoduje jak nic.
    "

    "
    SDI? Mają podobne IP do mojego, więc wybieram "sąsiadów". Co skanuję?
    Porty
    80, 21 i 139, już mówiłem. Coś jeszcze?
    "

    "
    A nie żydomasoneria tym zawiaduje..?
    "
    "
    A może
    Tak samo
    > A skanowania wszystkich portow serwera kgp tez dokonujesz ?

    Nie, bo to podpadałoby pod szukanie dziur W CELU WŁAMANIA. A ja sobie
    tylko
    "zeskanuję" porty 21, 23, 80 i 6667. Telneta - bo może ktoś postawił
    jakąś
    usługę darmową na tym porcie (np. MUDy się tak czasem stawia). FTPa - bo
    może
    anonimowym coś udostępnił. WWW - wiadomo. IRCa - bo może prowadzi mało
    znany
    serwer IRCowy o którym nie wiedziałem. I parę innych usług jeszcze
    sprawdzę
    (jakieś Quake'i, jakieś Unreale, czy inne gry) - akurat nie w KGP, bo to
    mało
    prawdopodobne - ale same "znane" porty, na których mogą stać ANONIMOWE
    usługi, a nie jakieś dziwne.
    "

    "
    I czy będę w takim razie przestępcą, jeżeli przelecę się po zakresach IP
    należących do SDI i zmapuję sobię, kto co udostępnia po Windowsowych
    dyskach?
    Wszak to udostępnienie PUBLICZNE (nie próbuję łamać haseł, wchodzę tylko
    tam,
    gdzie użytkownik "" (czyli żaden, czyli GOŚĆ) ma prawo wstępu)... Albo
    do tego
    dołożę sobie skan 80 portu (czyli ustalę kto ma WWW postawione) oraz 21
    (czyli
    zmapuję kto ma anonimowy dostęp do FTPa zezwolony).

    Niech mnie ktoś mądry spróbuje pogonić - przecież "skanuję" porty
    normalnie
    udostępnionych usług, w celu pełnoprawnego skorzystania z nich... Jak
    będzie?
    "

    > "Each and every port" - umiesz czytać? To rozważ to określenie. KAŻDY port.
    > Czyli moje wypytywanie setek maszyn o porty 21, 80 i 139 NIE jest
    > będzie skanowaniem portów. Finito.

    Jedynie teoretycznie.
    Przeciez definicje sam wybralem z wielu bedacych w uzyciu
    Skoro sam nazywasz wypytywanie setek maszyn o porty ... "skanowaniem"
    to trudno mi to modyfikowac, ale nie bedzie problemem wskazanie takiej
    definicji skanowania,
    ktora takie dzialania obejmie swoim zakresem.

    Jak to przedstawiono w literaturze, istnieje wiele metod skanowania, tak
    aby sie zainteresowany
    nie zorientowal.
    Moze to byc skanowanie rozproszone i kolejne porty zostana wybierane
    losowo a nie kolejno,
    moze byc motylkowe, moze byc rozciagniete w czasie, moze byc dokonywane
    z modyfikacja IP hosta z ktorego skan jest dokonywany, ale rowniez moze
    skanowanie byc dokonywane w sposob, jaki opisales.
    Czyli wypytywanie setek maszyn o wybrane porty, nastepnie zmiana ip
    hosta i wypytywanie setek maszyn o kolejny port lub inny, wybrany wedlug
    algorytmu.

    > Wzajemnie -
    Nie moze byc wzajemnosci, jezeli nie jestes osoba podpisujaca sie jaklo
    "Cudny".

    gdyż posądzanie o skanowanie portów (zgodnie z definicją: łączenie
    > się z KAŻDYM portem ofiary) jest bezzasadne i oszczercze, a ma na celu
    > spowodowanie utraty społecznego zaufania (tu: na tej grupie) względem mojej
    > osoby.

    Jak mozesz w ogole osmielac sie tak sadzic.
    Nikt cie o nic nie posadza.
    Sam napisales :
    "
[...]
    a nastepnie:
    "
> [...]
    a nastepnie:
    "
    > Czyli moje wypytywanie setek maszyn o porty 21, 80 i 139 NIE jest

    To tutaj musze podziekowac za wsparcie.
    O ile rozumiem, to potwierdzasz, ze nieuprawnione skanowanie portow jest
    przestepstwem.
    Czy tak ?

    Ale - jak wyżej - udowodnij, że gdybym badał porty 21,
    > 80 i 139, złamałbym prawo.
    Ale ktore prawo ?
    Przeciez moi przedpiszcy przez caly czas wykazuja ze nieuprawnione
    skanowanie portow jest dozwolone.
    Cudny pisal, ze zna stan prawny w Stanach, i tam tez jest dozwolone,
    dlatego wskazalem
    mu legislacje Stanu Oregon, ktora nieuprawnionego skanowania portow
    wyraznie zakazuje i uznaje je za przestepstwo.
    Oczywiscie moge sprawdzic wszystkie legislacje stanowe ale zajmie mi to
    kilka dni.

    > 1) nie uzyskuję informacji zastrzeżonych i "bez uprawnień", tylko takie, do
    > których prawo uzyskałem logując się jako anonymous,

    Tutaj juz nie rozumiem twoich zastrzezen.
    Z komentarza do Art. 267 zalaczaonego w linku wynikalo,
    ze skoro nie pokonujesz fizycznych zabezpieczen, to rzekomo mozesz
    dzialac bez uprawnien i uzyskiwac dostep
    do informacji, ktore nie sa przeznaczone dla ciebie.

    > 2) nie skanuję "wszystkich" portów a tylko 3.
    > 3) żebyś się nie przyczepił: przedstawiam sytuację hipotetyczną.

    Nie przyczepiam sie, jeno zapytuje.
    Nadal sie zastanawiam nad tym co napisales :
    "
    > Czyli moje wypytywanie setek maszyn o porty 21, 80 i 139 NIE jest
    > będzie skanowaniem portów. Finito.
    "
    Moim skromnym zdaniem niewatpliwie zostanie uznane za skanowanie.
    Czynnikiem istotnym jest tutaj cel odpytywania setek maszyn, zamiar
    mapowania kontentu, jak i sumaryczna ilosc generowanych zapytan.

    Wystepuje tutaj podobienstwo do metody uzyskiwania dostepu do kont
    shellowych.

    Albo jedno haslo dostepu do konta jest skanowane slownikiem, albo
    wszystkie hasla wszystkich kont sa skanowane kilkunastoma najbardziej
    popularnymi haslami ze slownika.

    Ale w tej sprawie powinienes sie zwrocic z zapytaniem do abuse SDI, gdyz
    sprawa jest delikatna.

    Jacek