  • Data: 2002-02-06 17:15:37
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Temat skanowania portow ma wiele wspolnego z prawem, gdyz legislacje
    poszczegolnych krajow, stanow USA, w zroznicowany sposob okreslaja
    czy nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem czy nie
    ( w szczegolach przedstawilem).
    Po wydaniu wyroku w sprawie cywilnej VC3 - Moulton
    wielu dziennikarzy za oceanem zaczelo prezentowac w prasie opinie,
    ze skanowanie portow jest legalne.

    Aby wyprostowac te niescislosci przeprowadzilem rozmowy z licznymi
    osobami, dziennikarzami, informatykami, prawnikami
    a takze bralem udzial na ten temat w dyskusjach prowadzonych na grupie
    prawo w roku 2001.

    Z wyroku sadu wyraznie wynika, ze przedmiot legalnosci nieprawnionego
    skanowania portow cudzego komputera nie byl przedmiotem orzeczenia.
    Sad formalnie oddalil roszczenie odszkodowania, gdyz David z VC3 nie
    wykazal nalezycie, ze wysokosc poniesionejs szkody wynosi 5000 $ lub
    wiecej.
    I sad uznal, ze kwestia odpowiedzialnosci karnej pozostaje otwarta.

    Niestety dziennikarze z prasy swiatowej zamiescili naglowki
    "skanowanie portow legalne"
    i stad to cale zamieszanie
    i z tego powodu powyzsza dyskusja jest ciagle otwarta,
    czy w Polsce nieuprawnione skanowanie portow jest/bedzie legalne czy
    nie.

    Przedstawilem opinie prawne licznych doradcow d/s bezpieczenstwa
    internetowego, orzecznictwo i ustawodawstwo wybranych stanow USA, ktore
    uznaje nieuprawnione skanowanie portow za przestepstwo.

    Skoro uwazasz, ze dyskusja zostala zakonczona, to mozesz ja podsumowac.

    Jacek