    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Siekiera
    Date: Tue, 16 Jan 2024 12:55:16 +0100

    On Tue, 16 Jan 2024 12:16:37 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przede wszystkim, gdy nie ma właściciela, jak z tym kijem na progu
    > stodoły.

    Ano tak. Bron przechowywała, kryminalistka jedna.
    A ona moze nawet nie bardzo wie, co to jest bejsbol.
    Siekiery sie przeraziła, ale jakos słabo.

    A ten kij to od cepa :-)

    > Po za tym, jak masz rachunek na imitację rewolweru, to rewolwer
    > rewolwerem być nie przestaje. Tak więc po prostu ustawa jest w tym
    > miejscu niedorzeczna. Oryginalny kij nie jest szczególnie bardziej
    > bezpieczny od imitacji.

    A imitacja rewolweru sprzed 18ktoregos roku też strzela :-)

    > Nie potrafię powiedzieć, czym kierował się autor tego wykazu. Osobiście
    > bawię się w różne sporty walki i gwarantuję Ci, że przy odrobinie
    > pomysłowości niemal każdy przedmiot da się zamienić w broń. Zagrożenie
    > nie wynika z samego przedmiotu, tylko sposobu jego użycia.

    że "bejsbol" to "ulubiona broń mafii", to jestem skłonny uwierzyc.
    Ale czemu tylko imitacja? :-)

    Ktos z policji posłom podpowiedział, ze "mafia" chetnie używa
    bejsboli, a Polskie Stowarzyszenie Baseballa protestowało
    przeciw zabranianiem im gry ? :-)

    > Przy okazji dochodzi kilka kłopotów administracyjnych, o których
    > większość ludzi nie ma zielonego pojęcia. By zarejestrować broń musi ona
    > mieć indywidualne oznaczenie (numer). Ile NUN-CHAK widziałeś z numerem
    > fabrycznym? Albo pałek z twardym zakończeniem?

    A te teleskopowe, które używacie w Policji, to mają ? :-)

    > Zakazy Minister wprowadza i ogłasza. Jeśli nawet na wniosek Policji - bo
    > tego po prostu nie wiem - to tam też ktoś powinien chyba myśleć. Ale to

    Ale projekty ustaw o broni to chyba Policja konsultowała :-)

    > jest, jak z tym zakazem wchodzenia do lasu na początku COVID. Zapewne
    > się zastanawiano, jak Służba Leśna może podnieść bezpieczeństwo w
    > obliczu zagrożenia epidemią - stwierdzono, że jedynie wprowadzając zakaz
    > wchodzenia do lasu i go wprowadzono bez głębszego zastanowienia się nad
    > sensem.

    Troche wątpie. Pewnie samodzielny wymysł premiera/rządu.

    Ale moze logiczne, ze jak sie zamyka parki, to lasy też?

> [...]
    > tego od sposobu rejestracji broni.
    >
    > Jeszcze bym rozumiał, jakby to zależało od rodzaju pozwolenia. Ale jak
    > ktoś ma pozwolenie do ochrony osobistej, sportu, łowiectwa i
    > kolekcjonerki, to możesz mi uzasadnić, czemu jest szczególnie bardziej
    > niebezpieczny idąc z pistoletem zarejestrowanym do kolekcjonerki?
    >
    > Większość krajów, jeśli w ogóle ma to normowane, to mają tzw. "duże"
    > (uprawniajace do noszenia) i "małę" (uprawniajace do posiadania i
    > przenoszenia) pozwolenia. To zależy od człowieka, a nie tego, w którą
    > rubrykę wpisano broń. Po prostu chciałbym to zrozumieć.

    To moze powinieneś z wyższymi szarżami kiedys popić, co oni tam
    ministrowi doradzali :-)

    J.