  • Data: 2010-06-25 11:33:27
    Temat: Re: Sędziowie i prywatyzacja służby zdrowia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek pisze:

    > W przypadku weterynarii sprawę bardzo upraszcza fakt, że tam uśpienie
    > jest dopuszczalną procedurą... ;)

    To jest niewielka różnica. Po pierwsze w niektórych krajach
    "uśpienie" ludzi też jest możliwe, i nie powoduje to ozdrowienia
    państwowych szpitali. Po drugie uśpienie zwierzęcia odbywa się, jeśli
    choroby nie można wyleczyć, albo leczenie jest zbyt drogie. Tak samo jak
    w przypadku państwowych ubezpieczeń, więc różnicy tu nie ma żadnej.
    Przecież NFZ nie gwarantuje wyleczenia wszelkimi znanymi nowoczesnej
    medycynie sposobami. Nawet w państwowym szpitalu przychodzi taki moment,
    że ubezpieczenie przestaje działać, choć istnieją możliwości
    przedłużenia życia.

    Należy pamiętać, że w obecnym stanie techniki możemy teoretycznie
    przedłużać życie w nieskończoność, pod warunkiem przeznaczania na to
    nieskończonych środków. Coraz częściej przychodzić będzie zatem moment
    decyzji: leczyć dalej, czy nie? Chciałbym, aby taką decyzję w mojej
    sprawie podjęła moja rodzina, a nie pani Kopacz.

    --
    Liwiusz