eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
  • Data: 2021-05-12 14:02:56
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 May 2021 13:43:14 +0200, Kviat wrote:

    > Co rozumiesz przez dziwny sposób?
    >
    > https://szczepienia.pzh.gov.pl/ciekawostki/historia-
    szczepien-w-pigulce/

    > "Bardzo wcześnie, bo już około 1000 roku zauważono związek między
    > narażeniem na daną chorobę a odpornością. Osoby, które przeżyły chorobę
    > zakaźną nie zarażały się ponownie.

    Ta czesc jest jasna, przynajmniej w swietle dzisiejszej wiedzy, ale
    ... trzeba przezyc.

    Wiec to zadne polepszenie, chyba, ze na przyszlosc.

    > Pierwsze próby stosowania pierwowzoru
    > szczepień (wariolizacji, od łac. variola vera, czyli ospa prawdziwa)
    > prawdopodobnie podjęto w Indiach, skąd choroba rozpowszechniła się do
    > Chin i na teren Azji Mniejszej, a w XVIII w. dotarła do Europy.
    > Wariolizacja polegała na podaniu osobie, którą chciano uchronić przed
    > zakażeniem, startych na proszek strupów lub ropy, pobranych od chorych z
    > łagodnym przebiegiem ospy.

    I to jest bardzo ciekawe, bo ... skad ten lagodny przebieg?
    Jakies gorsze wirusy?

    No dobra - sa dwie odmiany:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ospa_prawdziwa

    > Niestety, ówczesna wariolizacja była obciążona
    > wysokim ryzykiem, przyczyniała się niekiedy do zgonu, a nawet wybuchów
    > epidemii ospy."

    O to to to :-(

    Chcesz pozarazac ludzi Covidem, zeby w przyszlosci byli odporni?
    I umrze ich mniej niz normalnie?

    A to przypominam choroba dosc zarazliwa i masowa,
    wiec zaryzykowalbym twierdzenie, ze wszyscy sie zaraza.
    Co prawda mamy przypadki jak ten pierwszy statek wycieczkowy, czy np
    szkola pozarnictwa ...

    > W 1796 roku Jenner przeprowadził eksperyment, polegający na
    > zaszczepieniu ośmioletniego chłopca wirusem ospy krowiej. U chłopca
    > rozwinęła się łagodna postać choroby i stał się on odporny również na
    > ospę prawdziwą."

    I to jest prawidlowe podejscie. Zakazamy malo grozna choroba, aby
    uzyskac odpornosc na grozna.
    Tylko gdzie tu uzyskac malo groznego koronawirusa?

    Tzn koronawirusow roznych odmian jest ogolnie sporo, dosc popularne
    sa, ale widac odmiana 2019 jest na tyle specyficzna, ze wczesniejsze
    nie spowodowaly nabycia odpornosci na Covid-19.

    Wiec wychodzi na to, ze byly dwa wyjscia:
    -izolowac kraj i ludzi az do czasu zaszczepienia wszystkich ... czyli
    nie wiadomo jak dlugo,
    -balansowac ze srodkami ochrony/izolacji na granicy mozliwosci
    szpitali ...

    Szumowski to w sumie powiedzial rok temu, bo to tez nie jest zadna
    tajemna czy bardzo specjalistyczna wiedza.

    J.