    Date: Thu, 21 Jun 2012 14:40:34 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roboty wykończeniowe - kary umowne

    W dniu 21.06.2012 14:15, Ariusz pisze:

    > A tak na logikę jak sądzisz. Masz firmę - jesteś umówiony na robotę,
    > zabezpieczasz sprzęt i kierujesz na nią ludzi, którym płacisz za
    > godziny. Sprzęt wzięty w leasing musi zostać opłacony, a nie pracuje bo
    > ktoś nie dopełnił umowy i nie zapewnił lokalu...

    A nie na logikę:

    "Art. 639.
    Zamawiający nie może odmówić zapłaty wynagrodzenia mimo niewykonania dzieła,
    jeżeli przyjmujący zamówienie był gotów je wykonać, lecz doznał przeszkody z
    przyczyn dotyczących zamawiającego. Jednakże w wypadku takim zamawiający
    może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu niewykonania
    dzieła.
    "

    Pasowałoby jak ulał, tyle że dotyczy umowy o dzieło. Zaś tutaj mamy
    umowę o roboty budowlane.

    Czy przepisy z UoD mogą się jakoś odnosić do w/w przypadku?

    p. m.