eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPunktowy system ocenianiaRe: Punktowy system oceniania
  • Data: 2007-08-27 06:54:22
    Temat: Re: Punktowy system oceniania
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wrak Tristana wrote:

    ||||| Na razie wygenerowałem takie coś:
    ||||| http://tristan.b7.pl/index.php/Zasady/Informatyka_20
    07
    ||| Ok, teraz rozumiem. To co stworzyles jak najbardziej wystarczy -
    ||| przedstawiasz mozliwosci zobycia punktow czastkowych; a ocena
    ||| koncowa jest niczym innym jak % maksymalnej liczby punktów jaka
    ||| mozna zdobyc (z uwzglednieniem Twoich proporcji). Aby zadość
    ||| uczynic wspamnianemu przez ciebie pkt 4.1.1 w zakresie wymagan na
    ||| poszczegolne oceny, wystarczy, tak jak Ty, podac procentowe progi
    ||| mozliwych do uzyskania punktow (a wczesniej właśnie kryteria ich
    ||| przyznawania, mozliwsoci zdobycia, itd.). Nie musisz przypisywac
    ||| punktow kazdej zdolnosci.
    ||
    || Tyle, że z tego nie wynika informacja dla ucznia, jaką wiedzę ma
    || posiąść... Boję się, że Dyrekcja mi to odrzuci, bo nie ma tam
    || zestawienia takiego jak to:
    ||
    ||
    http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Wyma
    gania_na_poszczeg.C3.B3l
    ne_oceny
    ||
    || a takie coś wszyscy u nas we wrześniu muszą oddać... Żeby w razie
    || wizytacji albo wątpliwości było wiadomo, co uczeń ma wiedzieć na
    || jaką ocenę... W innej szkole to zresztą takie coś było im za mało,
    || bo jeszcze podług jakiś kryteriów (nie pamiętam teraz nazw, godzina
    || nie taka :D) kazali dzielić dodatkowo.
    ||
    || W każdym razie, z mojego systemu wynika JAK oceniam, ale nie ZA CO
    || :( I nie bardzo wiem jak to ,,za co'' tu wpasować.

    Huhu, z jednej strony ta Twoja szkola taka liberalna, a z drugiej wymagaja
    nie wiadomo czego :)
    Przelozenie tych wszystkich zdolnosci na punkty to mordęga, a skoro i to
    moze byc za malo, to nie wiem jak Ci pomoc. Abys mial faktycznie jakies
    wymagania na poszczegolne oceny, chcialem zaproponowac sformulowanie na
    zasadach ogolnych, nie wnikajac w konkretne zdolnosci, tak jak np tuaj
    http://eduapple.pl/lokamien/pedeefy/wso.pdf str. 7. Ale teraz wide ze Ci to
    pewnie niewiele da, skoro musisz miec tak dokladny system.

    My z angielskiego mielismy wlasnie takie ogolne wymagania - przeciez nie ma
    co wymyslac które czasy, slownictwo czy coklwiek innego jest prostrze czy
    latwiejsze... Dostaje ocene za % tego co sie nauczyl i tyle; i wg wszystkich
    to wystarczalo. A w przypadku poprawki czy klasyfikacyjnego i tak pisze z
    calego zrealizowanego w danym roku materialu i znowuż z tego co napisze
    bierzemy %.

    Przekop gugla, zadzwon do kumpli, moze cos mają, to ściągniesz :)

    I jeszcze takie cos mi przyszlo do glowy - mozesz załączyć zdolnosci z
    rozkladu materialu (ewentualnie z Twoimi dodatkami czy zmianami); powinienes
    jakis miec do programu/podrecznika, ktory realizujesz. W rozkladzie
    materialu masz caly zakres materialu rozpisany po kolei. Moze napisac, ze to
    jest 100% wiadomowci realizowanych i wymaganych na Twoich zajeciach, a w
    zaleznosci od tego ile uczen opanuje taka dostanie ocene. Plus jest taki, ze
    poszczegolne zdolnosci, ktore wypiszesz, beda tym razem poparte i jako tako
    podzielone rozkladem materialu; dodatkowo jesli jestes w stanie, podziel na
    dzialy, z ktorych robisz testy (choc pewnie w informatyce to nie taki proste
    :) Wciaz nie bedzie to tabelka zdolnosc-punkcik, ale bedzie to mialo rece i
    nogi. Pokaze co bedzie realizowane na lekcjach, jaka bedzie tematyka
    poszczegolnych dzialow.

    ||| Pytam bo zaciekawila mnie ta skala; w szkolach w ktorych
    ||| uczylem (gimnazja) byla sporo ostrzejsza (50% na dop, 60% na dst,
    ||| 75% na db).
    ||
    || Faktycznie, ostre.... Mówisz, że moje za miętkie? Może je podkręcę w
    || sumie... Ale 50 na dop to dużo, ja tak zawsze się trzymałem, że 50 na
    || dostateczny... Do tego starałem się równe przedziały układać.

    Ano IMO strasznie mietkie :)
    Ale cos sobie przypomnialem - gdy mnie podobna skala zdziwila u kumpla
    uczacego w liceum powiedzial ze muszą stosować 'maturalną'... ktora wlasnie
    jest pododbna do Twojej, Ty nie musisz?

    Ach jak sie ciesze, ze wreszcie w tym roku rzucilem te robote - 5 lat w tym
    piekielku, z balaganem i zagmatwaniem, to juz zdecydowanie za duzo :)

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1