  • Data: 2007-08-27 09:39:32
    Temat: Re: Punktowy system oceniania
    Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 10:03:41 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:fau0gt$7el$2@news.onet.pl>:

    > no te 4.1.1, że mam na pierwszych zajęciach podać Wymagania Edukacyjne.

    1. Przepis nie określa, jakie to wymagania i w jakiej formie muszą być
    podane. Precyzujesz to samodzielnie. Jest jasne, że nauczanie to proces
    złożony i dynamiczny, więc nie jesteś w stanie podać wyczerpującego
    katalogu wymagań, bo te masz obowiązek dostosowywać do okoliczności i
    modyfikować w razie potrzeby.

    2. Przepis nie określa skutków prawnych niepodania, to typowy przepis
    instrukcyjny.

    > http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Wyma
    gania_na_poszczeg.C3.B3lne_oceny
    > Ukazem Dyrekcji zapewne na podstawie 4.1.1

    Tam nic nie ma o formie pisemnej.

    > Jak wizytator ma zweryfikować sprawiedliwość i zgodność, jak nie
    > wie za co jest ocena?

    A g... to nauczyciela powinno obchodzić, niech poprosi o uzasadnienie
    oceny. Za proste dla wizytatora?
    Wizytator nie jest władny podważyć treści ocen szkolnych. Wizytator nie ma
    prawa żądać od nauczyciela żadnych dokumentów, których nie przewidują
    przepisy prawa. Ma obowiązek wykonywać czynności nadzorcze na podstawie
    dokumentów przewidzianych przez prawo, w razie wątpliwości może dopytać
    nauczyciela. Jeżeli nie potrafi wyciągać rzetelnych wniosków z
    przewidzianych prawem dokumentów i wyjaśnień to może nie nadaje się na
    wizytatora?

    Istnieje domniemanie rzetelności i trafności oceny jako opinii
    rzeczoznawczej nauczyciela. Skoro wizytator nie potrafi na podstawie
    dostępnych mu dokumentów i wyjaśnień poddać w wątpliwość tej rzetelności i
    trafności, to niech się buja i szybciutko oddala skargę.

    > A nie wiem :D Tego chcę się dowiedzieć od Was :D Dyrekcje tego wymagają....

    Moim zdaniem nauczyciel w ogóle nie musi mieć żadnego pso. Przepisy nie
    przewidują.

    --
    Quid leges sine moribus?