  • Data: 2007-08-27 22:00:17
    Temat: Re: Punktowy system oceniania
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig> szukaj wiadomości tego autora

    Wrak Tristana pisze:

    > jakie przepisy regulują punktowy system oceniania w szkole
    > ponadgimnazjalnej ? Właśnie taki generuję,
    > ale chciałbym go zweryfikować pod względem poprawności prawnej. Do tego nie
    > bardzo wiem jak połączyć taki system z wymogami edukacyjnymi, które w
    > wersji klasycznej przygotowuje się wg podziału na oceny.

    Może opiszę Ci WSO mojego byłego gimnazjum, system działał i sprawdzał
    się bardzo fajnie. Mam nadzieję, że to coś pomoże, czy podsunie jakieś
    wskazówki :)

    Mieliśmy podział roku szkolnego na trymestry. W każdym trymestrze z
    danego przedmioty była do zdobycia określona liczba punktów. Na początku
    roku nauczyciel dzielił punkty między określone rubryki. Załóżmy, że na
    trymestr przewidziane było 80pkt. Nauczyciel wydzielał z tego dwa
    większe sprawdziany wiadomości po 20pkt każdy, do tego kartkówki, punkty
    za aktywność i takie tam. Jeżeli ze sprawdzianu dostało się 10/20pkt.,
    to te 10 pkt., których nie udało się zdobyć było już nie do odzyskania.
    Pod koniec roku ogół punktów był przeliczany na oceny wg tabeli
    procentowej (zaliczenie było bodajże od 40%). Oczywiście pod koniec
    każdego trymestru każdy sobie sprawdzał, czy mu wychodzi te 40%, tak na
    wszelki wypadek :)

    --
    PaRaGaS www.paragas.deviantart.com
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS