-
Data: 2007-08-27 00:45:26
Temat: Re: Punktowy system oceniania
Od: Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 01:41
(autor "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: <46d20fa3$1@news.home.net.pl>):
> Wrak Tristana wrote:
> || stosuje klasyczny. Do tej pory stosowałem klasyczny, jednak
> || chciałbym teraz od września przejść na punktowy. No więc muszę sobie
> || go opracować. Co też czynię... Ale że robię to pierwszy raz....
> || Na razie wygenerowałem takie coś:
> || http://tristan.b7.pl/index.php/Zasady/Informatyka_20
07
> Ok, teraz rozumiem. To co stworzyles jak najbardziej wystarczy -
> przedstawiasz mozliwosci zobycia punktow czastkowych; a ocena koncowa jest
> niczym innym jak % maksymalnej liczby punktów jaka mozna zdobyc (z
> uwzglednieniem Twoich proporcji). Aby zadość uczynic wspamnianemu przez
> ciebie pkt 4.1.1 w zakresie wymagan na poszczegolne oceny, wystarczy, tak
> jak Ty, podac procentowe progi mozliwych do uzyskania punktow (a wczesniej
> właśnie kryteria ich przyznawania, mozliwsoci zdobycia, itd.). Nie musisz
> przypisywac punktow kazdej zdolnosci.
Tyle, że z tego nie wynika informacja dla ucznia, jaką wiedzę ma posiąść...
Boję się, że Dyrekcja mi to odrzuci, bo nie ma tam zestawienia takiego jak
to:
http://tristan.b7.pl/index.php/Rozkłady/TI_-_LO#Wyma
gania_na_poszczeg.C3.B3lne_oceny
a takie coś wszyscy u nas we wrześniu muszą oddać... Żeby w razie wizytacji
albo wątpliwości było wiadomo, co uczeń ma wiedzieć na jaką ocenę... W
innej szkole to zresztą takie coś było im za mało, bo jeszcze podług jakiś
kryteriów (nie pamiętam teraz nazw, godzina nie taka :D) kazali dzielić
dodatkowo.
W każdym razie, z mojego systemu wynika JAK oceniam, ale nie ZA CO :( I nie
bardzo wiem jak to ,,za co'' tu wpasować.
> ||| Innymi slowy, szkola
> ||| stosuje wewnatrzszkolny system oceniania inny od wszystkim znanej
> ||| skali ogólnej (w niej musza byc jedynie wystawione oceny koncowe),
> ||| jego opis znajdziesz w statucie szkoly.
> || No właśnie nie znajdę...
> ||| Rowniez tam musza byc wlasnie wymagania
> ||| edukacyjne w odniesieniu do systemu oceniania stosowanego przez
> ||| szkole.
> || Wymagania edukacyjne przygotowuje każdy nauczyciel osobno do każdego
> || przedmiotu itp.
>
> Na marginesie, nie spotkalem sie z takim rozdrabnianiem, aby wybor systemu
> oceniania nalezal do kazdego nauczyciela z osobna.
Dlaczego? Przedmioty nie są ze sobą powiązane i każdy jednak inaczej do tego
podchodzi. Zgody nie byłoby nigdy :D Nawet programy i podręczniki są różne
w różnych klasach, bo różni uczyciele uczą.
> Rowniez wymagania
> edukacyjne raczej przygotowywane są w zespolach przedmiotowych, i
> dopasowywane sa do programu nauczania wybranego przez zespol nauczycieli
> danego przedmiotu w szkole (no chyba ze nauczyciel realizuje autorski
> program nauczania).
No ale u mnie nie ma zespołu, bo sam jestem w zasadzie :D To znaczy
koleżanka fizyczka ma 2 lekcje tygodniowo dla jaj, ,,żeby nie zapomniała
jak się uczy'', a w tym roku 2 dostanie też kolega wuefista z podobnego
powodu (przynajmniej oficjalnie, bo nieoficjalnie, to może dlatego, że mnie
dyrektor nie lubi :D). W efekcie oni obskoczą 1 klasę (ona 1 grupę, on 2) a
ja dostanę pozostałe (no chyba że przez wakacje coś się zmieniło).
Na marginesie: Nawet nie żałuję, bo oni dostają klasę S, która jest
Specjalnej troski i dostali się do niej uczniowie np. z 40 punktami... A do
pozostałych klas to w zasadzie poniżej 100 to przypadek szczególny.
> A jeszcze bardziej na marginesie - % na poszczegolne oceny rowniez
> ustalasz sam?
Ano.... Dzisiaj siedziałem i generowałem. To jest szkic, więc wszelkie uwagi
są mile widziane.
> Pytam bo zaciekawila mnie ta skala; w szkolach w ktorych
> uczylem (gimnazja) byla sporo ostrzejsza (50% na dop, 60% na dst, 75% na
> db).
Faktycznie, ostre.... Mówisz, że moje za miętkie? Może je podkręcę w
sumie... Ale 50 na dop to dużo, ja tak zawsze się trzymałem, że 50 na
dostateczny... Do tego starałem się równe przedziały układać.
--
Wrak Tristana
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
napisz tu: o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl
a...@e...com.pl w...@l...pl
Następne wpisy z tego wątku
- 27.08.07 06:54 Kenny
- 27.08.07 07:08 Szerr
- 27.08.07 07:16 Szerr
- 27.08.07 07:23 Szerr
- 27.08.07 08:00 Wrak Tristana
- 27.08.07 08:03 Wrak Tristana
- 27.08.07 08:09 Wrak Tristana
- 27.08.07 09:39 Szerr
- 27.08.07 09:59 Szerr
- 27.08.07 10:09 Szerr
- 27.08.07 10:45 Wrak Tristana
- 27.08.07 11:07 Szerr
- 27.08.07 22:00 PaRaGaS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Marsz niepodległości
- TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- znaj podstawe
- Art. 118. [Terminy przedawnienia]
- Re: Wybory w RP3: przezroczyste v. nieprzezroczyste urny wyborcze
- Spalenie Jolanty Brzeskiej
- 4-ro latek zatrzymany?
- Osoba pomagająca przeprowadzać dzieci
- Dziady kręcące się koło szkoły
- Jak to robia w Nowym Jorku piesi
- (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- Brak podstawy prawnej do wylegitymowania?
- Zatrzymany przez Interpol
- Zajechanie
- Oskarżony v. Podejrzany [terminologia właściwa dla Państwa Prawa]
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-06 Art. 118. [Terminy przedawnienia]
- 2024-11-05 Re: Wybory w RP3: przezroczyste v. nieprzezroczyste urny wyborcze
- 2024-11-05 Spalenie Jolanty Brzeskiej
- 2024-11-04 4-ro latek zatrzymany?
- 2024-11-03 Osoba pomagająca przeprowadzać dzieci
- 2024-10-31 Dziady kręcące się koło szkoły
- 2024-10-31 Jak to robia w Nowym Jorku piesi
- 2024-10-31 (Dwaj) "Starzy" sędziowie SN niedopuszczalne skargi piszą [tako orzekł WSA]
- 2024-10-30 Brak podstawy prawnej do wylegitymowania?
- 2024-10-30 Zatrzymany przez Interpol
- 2024-10-29 Zajechanie
- 2024-10-28 Oskarżony v. Podejrzany [terminologia właściwa dla Państwa Prawa]