  • Data: 2010-05-14 07:33:53
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak zapomnieli o klauzuli "ceny na stronie nie stanowią oferty" to
    > ewentualnie można się powołać na przyjęcie oferty na daną cenę przy
    > oferowanych metodach płatności.
    >
    > ATSD to bardziej cywilizowane sklepy wliczają wszelkie koszta w cenę i
    > najwyżej dają rabat przy płatności gotówką.

    Cywilizowane sklepy podają cenę w taki sposób, aby klient nie miał
    wątpliwości ile zapłaci przy jakiej zapłacie. Może to być rabat przy
    zapłacie gotówką, może to być zwyżka przy zapłacie kartą. Ani jeden, ani
    drugi sposób nie jest wyraźnie lepszy. Dla niektórych krzykaczy drugi
    sposób jest nielegalny, ale dla klienta nie ma to większego znaczenia.
    Dodatkowa opłata za płatność kartą jest dosyć częsta w sklepach
    internetowych.

    IMHO powinno być to jednak rozdzielone na karty debetowe, gdzie bank
    od razu ma pokrycie w pieniądzu, i karty kredytowe, gdzie bank ponosi
    ryzyko nieotrzymania wpłaty. Prowizja za pierwsze powinna być minimalna,
    prowizja za drugie w wysokości 3% nie wydaje się wygórowana, zwłaszcza
    jeśli dotyczy niewielkich punktów (jeśli porównywać to do faktoringu, to
    firmy o obrotach w milionach rocznie mają go w niewiele mniejszej cenie).

    Nie widzę powodu, aby ryzyko klienta płacącego kartą miało być
    rozkładane na wszystkich klientów, dodatkowa opłata za płatność kartą ma
    moje szczere poparcie. Zwłaszcza że spowoduje to nacisk samych
    posiadaczy kart na obniżenie prowizji, obecnie bowiem banki mają pewien
    oligopol, sprzedawcy nie mają dużego wyboru, a klienci są wybredni i
    wydaje im się, że płatność kartą to dla sprzedawcy samo eldorado. Brak
    jest konkurencji - byłaby ona, gdyby to klient wybierał kartę wedle
    ponoszonych później opłat za jej korzystanie.

    --
    Liwiusz