  • Data: 2010-05-14 08:03:57
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No to po co ma taki drogi terminal? Jakoś sporo sprzedawców zachęca do

    Bo konkurencja na tym rynku jest mizerna.

    > kart, a niektórzy nawet dają prezenty, jak wspomniana cukiernia w
    > Gliwicach czy bar u MacDonalda, który kiedyś bodajże szklaneczki
    > rozdawał za płatność kartą. Wydaje mi się, że sensowna prowizja od kart
    > będzie niższa niż zyski z płatności kartami.

    A wszyscy będą młodzi i bogaci. Litości. Wiem, że karty zwiększają
    zyski, że wielu sprzedawcom się to opłaca, ale nie uogólniajmy. Karty
    nie są ideałem. Są sytuacje, kiedy płatność kartą jest nie na rękę
    sprzedawcy. Zwłaszcza jeśli marży ma niewiele (np. na bilecie
    autobusowym, czy w sklepie na konkurencyjnym rynku z bardzo niewielką
    marżą). W takiej sytuacji zakaz doliczania prowizji do ceny jest głupi.
    Pomijając już fakt, że działa w ostatecznym rozrachunku na niekorzyść
    klienta (klient i tak płaci prowizję w cenie towaru, ale jej nie widzi,
    przez co nie może swoim zachowaniem poprzez zmianę karty wybrać lepszej
    i tańszej).

    Przykłady sklepów, które coś dają za zapłatę konkretną kartą są
    dowodem tylko na jakieś promocje banków, nie wydaje mi się, aby taki
    MERLIN ni stąd ni zowąd zaczął bezinteresownie promować jedną kartę...

    --
    Liwiusz