  • Data: 2010-05-14 08:08:53
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-14 10:03, Liwiusz pisze:
    > A wszyscy będą młodzi i bogaci.

    No tak to ty akurat piszesz w dyskusjach o NFZ :D

    > zyski, że wielu sprzedawcom się to opłaca, ale nie uogólniajmy. Karty
    > nie są ideałem. Są sytuacje, kiedy płatność kartą jest nie na rękę
    > sprzedawcy. Zwłaszcza jeśli marży ma niewiele (np. na bilecie
    > autobusowym, czy w sklepie na konkurencyjnym rynku z bardzo niewielką
    > marżą).

    No to nie ma obowiązku korzystania z terminala albo niech napisze jak to
    się stosuje zazwyczaj, że płatność kartami powyżej jakiejś kwoty.

    > W takiej sytuacji zakaz doliczania prowizji do ceny jest głupi.

    Nie jest. Sprzedać ma za ceny jakie podał w ofercie. Klient nie może
    nagle przy kasie mieć doliczanego napiwku.

    > Przykłady sklepów, które coś dają za zapłatę konkretną kartą są
    > dowodem tylko na jakieś promocje banków, nie wydaje mi się, aby taki
    > MERLIN ni stąd ni zowąd zaczął bezinteresownie promować jedną kartę...

    Oczywiście. Czyli banki wręcz chcą dawać promocje, więc wystarczy
    pogadać z bankiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek