  • Data: 2010-05-14 07:43:22
    Temat: Re: Przychodze do sklepu - karta drozej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Cywilizowane sklepy podają cenę w taki sposób, aby klient nie miał
    > wątpliwości ile zapłaci przy jakiej zapłacie. Może to być rabat przy

    I o to mi chodzi.

    > zapłacie gotówką, może to być zwyżka przy zapłacie kartą. Ani jeden, ani
    > drugi sposób nie jest wyraźnie lepszy. Dla niektórych krzykaczy drugi
    > sposób jest nielegalny,

    Jeśli cena wynika z oferty (np. cena na półce) - to może nie tyle
    nielegalne ile niemożliwe do legalnego doliczenia: idziesz do sklepu,
    bierzesz towar do koszyka - przyjmujesz ofertę i de facto on jest już
    twój. Teraz tylko sklep ma roszczenie pieniężne. Jak chce doliczyć 5zł
    "za płatność kartą" to niech się sądzi - ma duże szanse przegrać.

    > ale dla klienta nie ma to większego znaczenia.

    Psychologiczne ;)

    > Dodatkowa opłata za płatność kartą jest dosyć częsta w sklepach
    > internetowych.

    Ja z kolei częściej się spotykam z dodatkowymi prowizjami za płatność
    gotówką ;)

    > IMHO powinno być to jednak rozdzielone na karty debetowe, gdzie bank
    > od razu ma pokrycie w pieniądzu, i karty kredytowe, gdzie bank ponosi
    > ryzyko nieotrzymania wpłaty. Prowizja za pierwsze powinna być minimalna,
    > prowizja za drugie w wysokości 3% nie wydaje się wygórowana, zwłaszcza
    > jeśli dotyczy niewielkich punktów (jeśli porównywać to do faktoringu, to
    > firmy o obrotach w milionach rocznie mają go w niewiele mniejszej cenie).

    A to już temat na inną dyskusję. Plus prowizja sklepu jest pobierana
    przez centrum rozliczeniowe, które OIDP nawet nie wie, jaki to rodzaj
    karty (debet/kredyt) tylko "pyta się" komputerów banku, czy jest pokrycie.