  • Data: 2020-01-02 18:31:08
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, January 2, 2020 at 4:47:04 PM UTC+1, Robert Tomasik wrote:

    > Po za tym przepisy dotyczące rowerzystów są "niesymetryczne". Rozumiem,
    > ze ktoś uznaje, że bezpieczny dystans samochód - rowerzysta, to 1,50 cm.
    > No ale to przecież powinno obydwie strony obowiązywać.

    e tam,
    1 m przy wyprzedzaniu (rowniez kolumn pieszych, motocykli...)

    Ta asymetria ma sens, poniewaz jednoslad sie jednak troche pochyla w czasie jazdy, na
    zakrecie to juz nawet musi. Kierowca samochodu tego nie ogarnie i np. wyprzedzajac
    motocykl na zakrecie uniemozliwi mu zlozenie sie, czyli skret...
    Za to jednoslad pakujac sie blisko pojazdu wie co robi. Zazwyczaj... ;)
    Rower dodatkowo moze sie mocno "telepac" podczas pedalowania.

    >Stoję na
    > skrzyżowaniu i się denerwuję, jak mi rowerzysta wjeżdża w lukę 30 cm
    > przy krawężniku. Pół biedy, jak samobójca wyprzedzi. Ale problem się
    > zaczyna, jak nie zdąży i zapali się zielone światło. Bo on tam nadal jest.

    Maly problem jest. Jesli rower jedzie, to nalezy mu umozliwic ominiecie i ruszyc za
    nim, jesli stoi to mozna omijac, no... gorzej jak ruszy podczas tego omijania i robi
    sie wyprzedzanie ;)