  • Data: 2020-01-03 17:50:23
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 16:47:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Moim zdaniem pierwszeństwo na przejeździe jest bezsensem. To powinny
    > regulować przepisy ogólne, czy albo znaki, albo zasada prawej ręki.

    "Przejazd dla rowerzystów" to "skrzywione prawnie" skrzyżowanie z którym
    nie wiadomo co zrobić, stąd pomysły jak na fotkach - bo co tam zrobiono?

    Otóż zrobiono to co "należało zrobić", tyle że bez zmiany w PoRD powoduje to
    takie dyskusje jak tutaj - "przejazdy dla rowerów" powinny zniknąć, bo skoro
    i tak są skrzyżowaniami, to powinny pozostać _wyłącznie_skrzyżowaniami_ jezdni
    dla pojazdów (rower to też pojazd) z oznakowaniem jak na każdym skrzyżowaniu -
    linie na jezdni mogą zostać, ale pierwszeństwo mają ustalać znaki lub
    "pierwszeństwo z prawej", a nie "domysły" po dogłębnej analizie PoRD.

    Oczywiście zaraz zacznie się stawiać A-7 i B-20 rowerzystom jak na fotkach -
    ale przynajmniej przesiadając się z samochodu na rower nie trzeba będzie
    przestawiać swojej mentalności na "właściwie to o co chodzi?".

    Pytałem już na pl.rec.rowery co z sytuacją, gdy kierowca widzi A-7 stojący
    przed przejazdem dla rowerów, ale za owym przejazdem jest skrzyżowanie dwóch
    "właściwych" jezdni dla samochodów (np. tzw "rondo") i przed tym skrzyżowaniem
    znak A-7 nie został powtórzony - A-7 wg rozporządzenia o znakach dotyczy
    "najbliższej jezdni", a co jest najbliższą jezdnią - DDR (jezdnia dla rowerów),
    czy następna "jezdnia dla samochodów"? A może DDR nie jest jezdnią? A co jak
    A-7 stoi dopiero za przejazdem?

    U mnie występują obydwa "standardy" stawiania A-7 przed skrzyżowaniami dróg -
    stoją zwykle za przejazdami, ale gdzieniegdzie stoją tylko przed przejazdami
    bez powtórzenia, a gdzieniegdzie przed przejazdami z powtórzeniem przed rondem
    (najchętniej zdjąłbym któryś z takich A-7 i walnął mim w łeb
    projektanta/zarządce, może by wytrzeźwiał)

    Pozdr-
    -Rowerex