  • Data: 2020-01-03 19:33:07
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 18:30:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Brakuje fotki z drugiej strony - moze jest tam "koniec DDR".
    >
    > Albo .. projektant sie nie zna, lub uwaza, ze tu zadnego przejazdu nie
    > ma, wszak go nie narysowal, tu jest wjazd an DDR.
    > No ale skoro wjazd, to z drugiej strony powinien byc koniec na znaku.

    Nie ma drugiej strony - to jest wjazd na początek DDR, wcześniej jest tylko i
    wyłącznie jezdnia - kostka po lewej to zatoczka autobusowa, nie chodnik.

    > a tu cos zlego ? brak fotki z boku, ale moze to jest wlasnie
    > pelnoprawny przejazd dla rowerow.

    Chodzi mi o praktykę stawiania C13 z lewej strony DDR - a właściwie "gdzie
    popadnie, byle gdzieś stał", w tym po prawej stronie jezdni - o ile na
    przedłużeniach DDR można to uznać za prawidłowej (jako powtórzenie), o tyle
    kierowca samochodu widzi C13 z prawej strony, więc jedzie po DDR czy po jezdni
    dla samochodów?

    Sprawdzałem w dokumentacji przetargowej - w projekcie stały właściwie - ale
    ktoś się skapował, że projektant postawił znaki na środku między DDR i
    chodnikiem, więc rowerzysta lub podchmielony pieszy może wyrżnąć w znak - więc
    wszystkie przestawiono na "wygodną" stronę... - miały stać, to stoją, jest git!

    To samo ze znakami A7 - nie ważne czy kierowca ma go na jezdni przed czy za
    przejazdem - wszak "wsjo ryba".

    Powyższe to nowa inwestycja - więc może coś drastyczniejszego, jakieś 30 lat
    tradycji (to też początek DDR): https://tinyurl.com/u6jwls6

    > A to chyba w miare prawidlowo - DDR prowadzi prosto, przejazdu przez
    > jezdnie nie ma ...

    No tak - wg C13 mogę jechać po czarnym (szosówka), po czerwonym (rower typu
    gravel/cross/przełajowy) i po zielonym (rower MTB) - a że C13 to znak nakazu,
    to po wszystkich równocześnie czy dowolnie? :)

    Pozdr-
    -Rowerex