  • Data: 2020-01-03 21:25:21
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2020 o 17:50, r...@o...pl pisze:

    > Pytałem już na pl.rec.rowery co z sytuacją, gdy kierowca widzi A-7 stojący
    > przed przejazdem dla rowerów, ale za owym przejazdem jest skrzyżowanie dwóch
    > "właściwych" jezdni dla samochodów (np. tzw "rondo") i przed tym skrzyżowaniem
    > znak A-7 nie został powtórzony - A-7 wg rozporządzenia o znakach dotyczy
    > "najbliższej jezdni", a co jest najbliższą jezdnią - DDR (jezdnia dla rowerów),
    > czy następna "jezdnia dla samochodów"? A może DDR nie jest jezdnią? A co jak
    > A-7 stoi dopiero za przejazdem?

    Bardzo dobrze postawione pytanie, ale nie wiem, czy akurat rowerzyści
    powinni na to odpowiadać. Przede wszystkim A-7 dotyczy najbliższej
    ejzdni, o ile jest ustawiony "w obrębie skrzyżowania". Teraz, czy
    przejazd dla rowerów jest osobnym skrzyżowaniem, czy też elementem tego
    normalnego? A może wogóle nien jest skrzyżowaniem?

    > U mnie występują obydwa "standardy" stawiania A-7 przed skrzyżowaniami dróg -
    > stoją zwykle za przejazdami, ale gdzieniegdzie stoją tylko przed przejazdami
    > bez powtórzenia, a gdzieniegdzie przed przejazdami z powtórzeniem przed rondem
    > (najchętniej zdjąłbym któryś z takich A-7 i walnął mim w łeb
    > projektanta/zarządce, może by wytrzeźwiał)

    To przynajmniej masz przejazdy. U mnie w niektórych miejscach ścieżki
    rowerowe po prostu zanikają. Rowerzysta, by kontynuować jazdę powinien
    włączyć napęd pionowy. Bo nie może jechać jezdnią dokąd jest ścieżka, a
    i zjechać na drogę. Takie przykładziki:
    - https://goo.gl/maps/1qKeWdkc8jY81nmg7
    I więcej nie będzie, bo fotki są z 2012 roku i nawet ścieżek rowerowych
    nie ma.

    --
    Robert Tomasik