  • Data: 2010-04-10 23:03:03
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "onet" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:hpqum2$n1j$1@inews.gazeta.pl...

    > "onet" hpqr9l$c1n$...@n...onet.pl

    > Jeśli mi zarzucasz pisanie głupstw, podeprzyj się jakimiś
    > dowodami, bo takie puste zarzucanie jest właśnie głupotą.

    Przecież Ci podałem na tacy - USTAWA z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze -
    Google Ci zamkneli ?
    Jest tam taki artykuł 115 :
    Art. 115. 1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa lotu oraz bezpieczeństwa i
    porządku na pokładzie statku powietrznego dowódca jest upoważniony do:
    1) zobowiązania, w razie konieczności, innych członków załogi do wykonywania
    czynności nienależących do ich normalnego zakresu obowiązków;
    2) wydawania poleceń wszystkim osobom znajdującym się na pokładzie statku
    powietrznego.
    2. Wszystkie osoby obecne na pokładzie statku powietrznego są obowiązane
    wypełniać polecenia dowódcy.

    Jednak nie obowiązuje on lotnictwa wojskowego, bo ustawa ta ma również
    artykuł 1 :
    Art. 1. 1. Przepisy Prawa lotniczego regulują stosunki prawne z zakresu
    lotnictwa cywilnego.
    2. Przepisy Prawa lotniczego stosuje się do polskiego lotnictwa cywilnego
    oraz, w zakresie ustalonym przez to prawo, również do obcego lotnictwa
    cywilnego.
    3. Lotnictwo cywilne obejmuje wszystkie rodzaje lotnictwa, z wyjątkiem
    lotnictwa państwowego, to jest państwowych statków powietrznych oraz lotnisk
    państwowych wykorzystywanych wyłącznie do startów i lądowań państwowych
    statków powietrznych.
    4. Przepisów prawa lotniczego nie stosuje się do lotnictwa państwowego, z
    wyjątkiem przepisów art. 1 ust. 6-7, art. 2, 3-10, art. 11 ust. 1, art. 12,
    14, 33, art. 35 ust. 2, art. 43, 44, 60, 74, 75, art. 76 ust. 2, art. 89,
    92, 119-125, 128, 130, 133, 140, 149 i 150 ustawy, oraz z zastrzeżeniem ust.
    5.

    Jak widać z powyższego, artykułu 115 nie stosuje się do lotnictwa
    państwowego/wojskowego/. CBDO.

    A, i dla jasności art. 2 :
    Art. 2. W rozumieniu przepisów ustawy:
    1) statkiem powietrznym jest urządzenie zdolne do unoszenia się w atmosferze
    na skutek oddziaływania powietrza innego niż oddziaływanie powietrza
    odbitego od podłoża;
    2) polskim państwowym statkiem powietrznym jest:
    a) statek powietrzny używany przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej
    (wojskowy statek powietrzny),

    Potrafisz sie przyznać, żenapisałeś głupotę ?

    > Naczelnym dowódcą był oczywiście Kaczyński -- jako prezydent był szefem
    > wojska. ;)
    > Ale wątpię w to, że podjął jakąkolwiek decyzję. IMO piloci podjęli decyzje
    > bez
    > naciskania. Ale ktoś tak ich wyszkolił -- w pogardzie dla kontrolerów
    > lotu!

    Ale bzdury piszesz. Może idź lepiej spać ? Prezydent dowódcą, szefem wojska
    ? Coś Ci sie chyba pop... Hint - poczytaj Konstytucję.
    Kaczyński już raz taką decyzję, w podobnej sytuacji, próbował wymusić na
    pilocie.