  • Data: 2010-05-12 08:51:06
    Temat: Re: Problem z bankiem - jak walczyć?
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 12 May 2010 08:07:19 +0200, Jingiel napisał(a):

    > Walcz, tym bardziej jak cie nie stać na prawnika :)). Jak narazie to ty nie
    > wywiązujesz się z warunków umowy, bo nie spłacasz kredytu w terminie.

    Daleko idąca i śmiała teza :)
    Gostek napisał o JEDNEJ racie wpłaconej po terminie.
    Ty od razu walisz że gostek urządza to regularnie.

    > Jak zaczniesz zadzierać to bank zerwie umowę

    Iście zajebista nomenklatura :)))
    Nie miałeś przypadkiem na myśli WYPOWIEDZENIA?
    Zerwać to możesz firanę z gardinsztangi :)))

    > i bedziesz miał całość kredytu do spłaty w trybie natychmiastowym.

    Wiesz co chciałeś napisać?
    I guzik prawda.
    Owszem, po wypowiedzeniu umowy przez bank, pozostały kapitał wraz należnymi
    do tego dnia odsetkami jest postawiony do spłaty. Ale z określonym TERMINEM
    (zwykle ten termin wynosi JEDEN miesiąc).
    Nie jest tak, ze "od strzału ma oddać "kredyt"".

    A do wątkotwórcy:
    - bank, przy obsuwie w spłacie rat kredytu ma "kolejność" rozliczenia
    wpłaty. I tak najczęściej schemat wygląda następująco:
    - koszty sądowe jakie poniósł bank (jeżeli je poniósł),
    - prowizje i opłaty banku (tutaj załapie się przedmiotowy monit),
    - odsetki od zadłużenia przeterminowanego,
    - odsetki umowne od zadłużenia nie przeterminowanego,
    - KAPITAł.
    Więc jeżeli wpłacasz nawet w TERMINIE, ale np. w kasie innego banku lub na
    poczcie, pamiętaj że istotne jest nie data wysłania przelewu (to działa
    tylko w przypadku operatorów telekomunikacyjnych), ale data wpływu środków
    na rachunek "docelowy, czyli banku. Więc może sie okazzać że masz dwa, trzy
    dni obsuwy w spłącie, z czego bank z kolei nalicza odsetki od kredytu
    przeterminowanego i rozlicza wpłatę wg powyżej podanego scenariusza. Jak
    się domyślasz, PEWNE jest że nie wpłaciłeś całego kapitału..... i masz
    "minus"...
    NAJROZSĄDNIEJSZYM jest po spłacie ostatniej raty, wystąpienie do banku o
    wydanie "zaświadczenia o zamknięciu kredytu nr.... i jego zupełnym
    rozliczeniu".
    Bo wielu ludzi się dziwi że np. z 3zł takich "zaległości" po jakimś czasie
    robi się kilkaset złotych ... długu :)))
    Do tego koszty egzekucji i spokojnie kwota może dojść do 1,5-2k do spłaty.
    Wniosek o to zaświadczenie składać do banku by na kopii potwierdzili
    wpłynięcie Twojego wniosku, lub wysłać listem poleconym (nawet z ZPO).