    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z art. 286 paragraf 1 KK - dlugie
    Date: Thu, 28 Oct 2004 20:31:35 +0200

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <b...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:clqk6r$9tj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czyli policja pchnęła sprawę do prokuratury ...
    > Prokurator occeni co i jak , i albo cofnie sprawę do policji, albo
    > umorzy , albo pójdzie z aktem oskarżenia do sądu, i tam dopiero w
    > racjonalny sposób będzie można załatwić tą sprawę ... Polucja leci na
    > statystyki .. wykrywalność przestępstw i takie tam ;)

    Stwierdzenie braku cech przestępstwa nie wpływa negatywnie na statystykę.
    Negatywnie by wpływało, jakby sprawca był nieznany. Tak więc argument akurat
    w tym miejscu bez sensu.

    > I o skierowaniu materiałów do prokuratury ... Dowiedz się jaki jest
    > numerek DS , jaki prokurator męczy tą sprawę, idź z nim pogadaj ...

    W tej sytuacji prawie na pewno będą to wysyłać do sądu z aktem oskarżenia.
    Ja bym raczej szukał adwokata, a nie prokuratora.

    > Nie stresować się ... masz kwity, masz kwit, że oferowałeś zwrot kasy
    > ... Spokój grabarza ...

    Niby można przeczekiwać pierwszą instancję. Ale sprawa wcale tak kolorowo
    nie wygląda. Bo jakby się dobrze przyjrzeć, to nie jedno a dwa oszustwa tu
    widzę.

    Po pierwsze nawiązał kontakt z osobą biorącą udział w aukcji i zaoferowałeś
    sprzedaż urządzenia z aukcji po cenie przez nią wynegocjowanej. No to
    domyślnie jest na warunkach wziętych z aukcji. No oczywiście, jakby był
    dowód na to, ze inne warunki uzgodnili, to co innego. Ale powoływanie się w
    tej sytuacji na rozmowę telefoniczną jako jedyny dowód najprawdopodobniej
    sądu nie przekona. Stanie na tym, ze nie dotrzymał umowy działając celowo.

    po drugie widzę tu oszustwo na szkodę ALLEGRO. Wszak dokonał sprzedaży poza
    aukcją, pozbawiając tym samym właściciela portalu należnej prowizji. Oni mu
    w dobrej wierze zwrócili prowizję, a on zawarł umowę na podstawie aukcji w
    sumie.