  • Data: 2004-10-29 10:50:26
    Temat: Re: Problem z art. 286 paragraf 1 KK - dlugie
    Od: "remeeq" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po prostu olej to. Po pierwsze gośc nie zwrócił ci towaru - nie zwróciłes
    więc pieniedzy, nawet, jeśli towar byłby niezgodny zupełnie z opisem czy
    ustaleniami, to nie podlega to pod 286p1. tylko dosprawy cywilnej.

    Po drugie w art. jest mowa o celowym, z góry powzietym zamiarze oszustwa,
    więc musi ci to rpok udowodnić, a to trudne, szczególnie, jesli masz dowody
    na to, że próbowałeś się z gosciem dogadać.

    Po trzecie, gość musi dysponować dowodami świdczącymi, że rzeczywiście z
    góry chciałeś go zrobić w bambuko, jeśli ustaenia były tylko telefiniczne,
    to ostatecznie wyślą go na szczaw.

    Prokurator oceni materiał dowodowy i albo umorzy postępowanie, alebo przesle
    sprawę do Sądu. podstawa - na pytanie czy przyznajesz się do zarzucanego
    czynu - twardo odpowiadaj, że nie, dopietro później wyjasniaj wszystkie
    okoliczności.

    Jeśli sprawa trafi do Sądu, są wyjścia.
    1 Wyrok od 6 mcy do 8 lat raczej w zawiasach i apelacja
    2- umorzenie postępowania ze względu na niską szkodliwość społeczną
    3- umorzenie warunkowe na jakiś okres
    4 uniewinnienie.

    Z wyjątkiem tego ostatniego - odwołujsie do Sądu wyższej instancji. Paietaj,
    że jeśli nie bedziesz miał adwokata - sam ,masz prawo powoływania świadków i
    ich przesłuchiwania. Opracuj taktykę i możesz gościa załatwić na cacy. Na
    każde stwierdzenie strony przeciwnej pytaj, czy może to udowodnić.

    Ja miałem podoną sprawę z bankiem, i po 3 latach w końcu sprawę umorzono. Z
    tym, że ja miałem sporo gorsze zawiłości. Ale powodzenia!!

    ps - znajdz w kk artykól mówiący o bezpodstawnych oskarżeniach i fałszywym
    składaniu zeznań, poucz gościa żeby miał swiadomośc tego , co robi.