    From: shire <d...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Date: Tue, 28 Jun 2005 14:20:50 GMT

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "abd" <t...@t...net> napisał w wiadomości

    > Ależ masz tę wolność - pod warunkiem, że nie naruszasz praw innych osób.

    czyli nie mam. Przypominam, to PRZESTEPCA Wachowski wlazl na swiecznik a
    nie ja. Kiedy sie wlazi na siwecznik, to autoamtycznie pozbywa sie
    czessci praw. Jak chocby prawo co bezwarunkowej ochrony czci.

    > Pisząc poniekąd miałem to na myśli, że gdyby nawet Cię ktoś ze
    > spadkobierców Hitlera pozwał o naruszenie jego dobrego imienia, to z
    > powodzeniem odeprzesz ten atak wykazując czarno na białym, że dopuścił
    > się przestępstw przeciwko ludzkości.

    A dlaczego osoba krytykujaca ma obowiazek udowadniac sprawe oczywista i
    w dodaku wobec osoby publicznej? Pozostawiasz furtke do naduzyc
    wykorzystwania sadu do wyciszania krytyki.

    > Co więcej nawet istnieje coś
    > takiego, jak przepis zabraniający twierdzeń przeciwnych - art. 55 ust. o
    > IPN.

    A to juz kolejna paranoja, i tez niewazna, bo narusza Konstytucje.
    Jezeli ktos wierzy w brednie to ma prawo je rozglaszac. W dodatku nie
    ustalono co jest niby to "prawda".

    > Z tego powodu Hitler nie jest akurat właściwym przykładem. Jest
    > jeszcze kilka podobnych postaci, które choć za życia nie zostały
    > osądzone, to można bezkarnie nazywać przestępcami.

    Przyklady?

    > Zresztą i KL przeszło by pomówienie bezkarnie, gdyby tylko potrafił
    > przed sądem dowieść, ze mówi prawdę. Cała rzecz rozbiła się o to, ze
    > dowieść nie potrafił i tyle.

    Nie musial. Patrz chocby Sokolowski. I nie mowiac o manipulacji przez
    TIROwki w togach.

    > Ooo! Historia zna wiele takich przypadków. W imię wiary i różnych bogów
    > mordowano całe narody. Z tym, że nie jestem przekonany, czy Ks. Tomasza
    > można uznać za przestępcę.

    Czyli mozna by ukarac za nazwanie? Albo przynajmniej pociagac po sadach
    dla przykladu?

    > Za zbrodniarza raczej tak. Ale przestępstw
    > chyba się wg ówczesnego prawa żadnych nie dopuścił.

    Nie, bo to on ustalal co przestepstwem bylo.

    > Nie znam zresztą
    > szczegółów jego działalności i trudno mi się odnieść.

    > Jak najbardziej. Czy powątpiewasz w uczciwość tego konkretnego procesu?
    > Jeśli tak, to napisz jakie masz argumenty poza tym, że masz odmienną
    > ocenę postępowania KL.

    Chocby taka ze taka sprawa co najwyzej powinna nalezec do czesci cywilnej.

    Dalej, Wachowski nie podlega ochornie jako osoba bardzo publiczna.
    Sprawa powinna byla byc odrzucona chocby z tego powodu.

    No i na koniec agentki towarzyskie w togach manipulowaly procesem.
    Mowisz ze mozna miec okazje dowidzenia, ale Kaczorowi tej mozliwosci w
    ogole nie dano. Identycznie jak Sokolowskiemu.

    Jest to zatem proces czysto polityczny. PRL bis.

    > jutro ja.
    >
    > Wystarczy, ze nie będziesz nikogo pomawiał nie posiadając dowodów.

    > Prawo gwarantuje parwo krytyki każdemu. Ale nie wolno tego prawa
    > nadużywać.

    Cos jak w PRLu :-P

    > Ależ nie. Ale można niektórych przekonać, że pomawianie

    To teraz juz zmieniasz na pomowienie? Pomowienie bedzie kiedy Kaczor
    zarzuci z gory falszywe zarzuty. Tutaj tego nie zrobil. Zarzucil cos o
    czego prawdziwosci byl przekonany. A dalej nie udowodnil (bo mu nie dano
    mozliwosci).

    > A masz jakiś dowód na to, co piszesz? Bo lista dyskusyjna jest bez
    > wątpienia publiczna wypowiedzią. Przemyśl to!

    I nie moge nazwac PRZESTPECY Wachowskiego przestepca? :-P
    Skoro juz narazam sie na kare, to niech mi bedzie: Wojtyla to starzec z
    Watykanu!